כתיבת תוכן, קידום אתרים ומה שביניהם

עולם הפרסום הולך והופך דיגיטלי יותר ויותר עם מרוץ השנים, וברור לכולם שהמגמה הזאת הולכת להתחזק ולהיות בסופו של דבר דיגיטלית לחלוטין.
חברת קידום אתרים

כיום בית עסק או עצמאי חייב שתהיה לו נוכחות בדיגיטל, ולא סתם נוכחות, אלא כזאת שעובדת באופן שוטף ומתוחזקת. ביניהם אנחנו מדברים על: ניהול דף פייסבוק עסקי, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין, אתר וכמובן שבכל הנוגע לתחזוקת אתר, לא נפסח על נושא הקידום, והפעם נדבר על קידום אתרים אורגני בפרט.

מה זה קידום אתרים אורגני?

לפני שנדבר על מה הוא קידום אתרים אורגני, בואו נכיר בעובדה שישנם שני סוגים של שיטות בהם ניתן לקדם את העסק שלכם בדיגיטל: האחת היא קידום אתרים ממומן והשניה היא קידום אתרים אורגני. 

קידום אתרים אורגני הוא תהליך עבודה פנימי וחיצוני שמתבצע באתר ומחוצה לו על מנת לקדמו ברשת החיפוש – גוגל. תהליך קידום אתרים אורגני כרוך בלא מעט פעולות אותם מבצע מקדם אתרים אורגני מקצועי אשר מכיר ועוקב אחרי המדיניות והחוקיות שמכתיבה גוגל לטובת ביצוע הקידום על הצד הטוב ביותר. 

בשונה מקידום אתרים ממומן שהוא נקודתי, תלוי תקציב ממוקד וברגע שמפסיקים אותו נעלמים – קידום אתריפ אורגני כאן בשביל להישאר! 

אז נכון, אם לא תשקיעו בו ותעצרו את התהליך באמצע, סביר להניח ש"תידרדרו" אחורה לעמודים אחוריים בגוגל, אבל עדיין, לא מדובר בפגע וברח, ובמידה ותתחזקו את התהליך כמו שצריך על ידי חברת קידום אתרים תרוויחו מקומות בעמוד הראשון בגוגל ותהנו מחשיפה אורגנית שלא תלויה בתקציב נקודתי ולהעלם לאחר מכן. 

תהליך קידום האתרים האורגני מורכב ממספר רב של פעולות ביניהן: הטמעת קישורים, כתיבת מאמרים, אופטימיזציה שוטפת, הטמעת תוספים מיוחדים לאתר ועוד לא מעט ביטויים ופעולות שסביר להניח שאם אינכם מהעולם הזה, פחות תכירו. 

 אך אם ישנה פעולה מרכזית אשר מהווה את לב ליבת תהליך הקידום האורגני, היא לא אחרת מאשר כתיבת תוכן, כתיבת מאמר או כתיבת בלוג – לא משנה איך תקראו לזה, המרכז הוא לכתוב ולייצר תוכן איכותי ככל הניתן בהקשר לעולם התוכן של העסק שלכם.

כתיבת תוכן לקידום אתרים אורגני שמצליח!

תראו, קידום אתרים אורגני כמו שהצלחתם להבין הוא לא נס שקורה במטה של קסם, והוא תהליך שלוקח זמן אבל מבטיח לכם שקט נפשי והופעה במנוע החיפוש הכל כך קריטי לקליטת לקוחות חדשים לעסק שלכם. 

כתיבת תוכן למטרת קידום אתרים אורגני צריכה לעמוד בלא מעט סטנדרטים על מנת שתביא אתכם קדימה אל העמוד הראשון של גוגל, ועל מנת להגדיל את הסיכויים שזה יקרה כדאי שתיקחו בחשבון כמה דגשים חשובים: 

  1. תיעזרו בקופירייטר – כמעט כל קופירייטר מקצועי כתב לא מאמר ולא שניים עבור תהליך קידום אתרים אורגני וסביר מאד שיכיר את הפרוצדורה ויעשה את העבודה על הצד המקצועי ביותר. כמו כן, לא הייתם רוצים שיהיו פאדיחות תחביריות ולכן עדיף להשקיע עוד טיפה ולעשות את זה כמו שצריך. 
  2. כתיבת מאמר מקצועי – בהמשך למה שכתבנו בסעיף הקודם, גוגל מזהה מאמרים לא איכותיים, עם "דחיפת" ביטויים שאנחנו רוצים לקדם באופן מאולץ ומוגזם. גוגל אוהבים מאמרים איכותיים, מקצועיים ושיש להם פוטנציאל באמת לעניין אנשים. 
  3. שילוב מושכל של מילות מפתח – הכניסו למאמר בצורה עדינה ומושכלת את מילות המפתח, ותתפלאו לשמוע, עדיף להשתמש בהם פחות ובצורה נכונה, מאשר יותר בצורה מאולצת שנראית ונשמעת לא טוב ולא מתחבר. 
  4. מאמר שלא יורד מ-600 מילים – ישנה עדיפות מובהקת למאמרים המכילים מעל ל-600 מילים, מאמרים "בשרניים" המכילים מידע מקיף יותר ולא קצרים ועניינים שלא מספקים מספיק מידע, לכן קחו זאת לתשומת ליבכם וחשבו על נושא שיש עליו מספיק מה לכתוב. 
  5. חלוקה לפסקאות – המאמר שלכם צריך להיות מסודר ומאורגן כך שיהיה לקורא נוח ונעים לקרוא אותו. במידה ותכתבו את הטקסט כגוש אחד, לא מאורגן ולא נוח, ייתכן מאד שתגרמו לנטישה בקרב הקוראים חסרי הסבלנות וגם לפגוע בדירוג שלכם, הלא גוגל מקדש את ערך חווית המשתמש. 

אז, אם אתם כאן בדיוק מסיימים לקרוא את המאמר, אתם בטח מבינים את החשיבות הגדולה של ביצוע קידום אתרים, ועד כמה מדובר בבסיס הכרחתי ליצירת לקוחות פוטנציאליים והנעת העסק שלכם קדימה. 

במידה ותיישמו את כל הטיפים שנדרשים, תוכלו להרגיש בהתקדמות משמעותית בנושא, אך כמובן שנמליץ לכם להיעזר באנשי מקצוע שמכירים לעומק וחיים יום יום את עולם קידום האתרים בשילוב כתיבת תוכן לאתרים, שילוב מוצלח של אנשי המקצוע והבנה של צרכי הלקוח יעזרו לאתר להתקדם בגוגל באופן הטוב ביותר עם תוכן שגוגל אוהב ויתרה מכך שהגולש אוהב.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.