4 דרכים לא קונבנציונליות לשפר את קידום אתרכם

קידום אתרים מחוץ לקופסא - במאמר זה תגלו ארבעה צעדים פשוטים שבהן תוכלו להפוך את סביבת העבודה שלכם לאחת המעודדת רעיונות חדשים לכל צוות המשרד.
קידום עסקים קטנים

בואו נהיה אמיתיים לרגע: ככל שאנו שומעים על תרבות צוות חיובית וסביבת עבודה בריאה יותר במרחב השיווק הדיגיטלי, רבים מאיתנו נתקלים בתרחישים של מקום עבודה הרחוק מהאידיאל. חלק מאיתנו אולי אפילו נמצאים מצוות שבו אנו מרגישים מיואשים לחלוק איתו רעיונות חדשים או פתרונות חלופיים כי אנחנו יודעים שזה יפסל ללא דיון. או גרוע מכך, ישנם כמה מאיתנו שמרגישים פחד לשאול שאלות או לבקש עזרה כי התרבות של מקום העבודה אינו מספק מקום בטוח ללמידה.

סוגים אלה של מצבים, ורבים אחרים כמוהו, נמצאים בסביבות עבודה רבות מדי. אבל מה אם הייתי אומר לכם שזה לא צריך להיות ככה?

בשנים האחרונה עבדתי כמנהל צוות בסוכנויות דיגיטל שונות, אני עובד קשה כדי לטפח סביבת עבודה שבה העובדים שלי מרגיש בטוחים לחלוק את המחשבות שלהם ובכך גם ללמוד את הטעויות שלהם.

דרך החוויות שלי, מצאתי כמה אסטרטגיות כדי להילחם בתרבות שלילית ולהחליף אותה עם תרבות יצירתית.

להלן, אני מציע ארבעה צעדים פשוטים שבו אתם יכולים לעקוב אחר השינויים הללו ולהפוך את סביבת העבודה שלכם לאחת המעודדת רעיונות חדשים, מאפשרת משוב של שינוי חיובי, ובסופו של דבר הופך אתכם ואת הצוות שלכם למשווקים דיגיטליים טובים יותר.

פגיעות מובילה ליצירתיות

ד"ר בראן דיברה על השפעת הפגיעות במקום העבודה. היא הגדירה את הפגיעות כ- "אי ודאות, סיכון וחשיפה רגשית". היא גם תיארה את הפגיעות כ"מקום הולדתו של אהבה, שייכות, שמחה, אומץ, אמפתיה ויצירתיות". מכאן למדתי כי יצירת תרבות של פגיעות יוצרת תרבות של יצירתיות. ויצירתיות זה היא הליבה של קידום עסקים קטנים ברשת.

תרבות של פגיעות מעודדת אותנו לקחת סיכונים, ללמוד מטעויות, לשתף תובנות ולספק תוצאות מובילות ללקוחות שלנו. בעולם המהיר של שיווק דיגיטלי, אנחנו פשוט לא יכולים להשיג את התוצאות הטובות ביותר עם טקטיקות של אתמול. אנחנו גם לא יכולים לשבת מסביב ולחכות לקרוא בבלוגים המובילים על הטרנדים החדשים בקידום אתרים או השינויים באלגוריתם של גוגל. מסלול הפעולה הטוב ביותר שלנו הוא לקחת סיכונים, לעשות טעויות, ללמוד מהטעויות האלה ולשתף תובנות עם אחרים. אנחנו צריכים ללמוד מאלה עם יותר ניסיון מאשר לנו ולשתף את מה שאנחנו יודעים לאלה עם פחות ניסיון. במילים אחרות, אנחנו צריכים להיות פגיעים.

להלן רשימה של ארבע דרכים שיכולים לעזור ליצור תרבות של פגיעות. בין אם אתם מנהלים או לא, אתם יכולים להשפיע על התרבות של מקום העבודה שלכם.

1. תראו לעוד זוג עיניים את הפרוייקט הבא שלכם

מסיימים פרוייקט חדש עבור לקוח? מתרגשים לפני הצגתו? השקעתם שעות של מחקר ויישום כדי לייעל ולהפוך את הפרוייקט למושלם? מושלם! עכשיו לכו לשאול מישהו ולקבל ביקורת בונה על הפרוייקט.

פשוט ככל שזה נשמע, זה יכול לעשות הבדל עצום בטיפוח תרבות של יצירתיות.

גדול או קטן, כל פרויקט או משימה שאנו מפיקים אנו צריכים לשאוף להיות הטובים ביותר.

מה הכוונה? חברי צוות עובדים באופן עצמאי רק כדי להשלים את הפרויקטים האלה מבלי לבקש או לקבל משוב בונה מן חברי הצוות שלהם לפני שליחתו ללקוח. זה משאיר לקוחותינו פרוייקטים טובים, אך פרוייקטים טובים שרק אדם אחד יכול לספק ולא את הפרוייקט הטוב ביותר של צוות שלם.

כולנו עובדים עם חברי צוות מגוונים, בעלי רמות שונות של ניסיון ואחריות. אני בטוח שלמישהו בצוות שלכם יהיה משהו להוסיף לפרויקט שלכם. קבלת המשוב שלהם פירושו שזה הפרויקט הטוב ביותר שיש לצוות שלכם יש להציע ללקוחות שלכם.

עם זאת, יש לזכור כי בקשה למשוב בונה היא יותר מאשר רק שמישהו מבצע "QA סטנדרטי". ​​מניסיוני, "QA סטנדרטי" פירושו אדם שבקושי הסתכל על מה ששלח ונתן לכם משוב בסיסי וכללי מדי. אם מישהו יבדוק את העבודה שלכם ויספק משוב, הוא יעזור ויועיל רק במידה שהוא יבצע זאת כהלכה.

לדוג' זה עתה סיימתם לכתוב ולערוך תוכן לדף ואתם כבר מגייסים את האומץ שמישהו מהעבודה יעשה QA לעמוד תוכן, במקום לשלוח אותו, תמצאו מישהו בעל אסמכתא מספיק רצינית ובמקום להגיד לו "היי אתה יכול לבדוק את זה ולוודא שעשיתי הכל נכון", שלחו לו מייל קצר שמנוסח בסגנון הנ"ל:

"הנה <לינק> לדף שערכתי כרגע, אתה יכול לקחת 15 דקות כדי לסקור אותו? באופן ספציפי, אתה יכול לסקור את תג הכותרת ואת התיאור? זה משהו מאוד חשוב ללקוח ואני רוצה לוודא שעשיתי זאת כמו שצריך. "

במקרים רבים, אתם לא צריך את המנהל שלכם כדי לארגן זאת בשבילכם. אתם יכולים להגדיר זאת לבדכם וזה לא חייב להיות דבר גדול. לפני שתסיימו פרויקט או משימה השבוע, לעבוד עם חבר צוות ולבקש מהם עזרה פשוט על ידי לשאול אותם.

מודאגים מכך שזה לוקח יותר מדי מזמנם? הציעו להחליף משימות. הציעו לבצע QA על המשימות שלהם בתמורה ל-QA על המשימות שלכם.

טיפ מבפנים

תשיגו הצלחה גדולה יותר ועקביות בכך במידה שאתם עושים QA באופן קבוע כתהליך עבודה עבור פרויקטים גדולים. כל פרויקט גדול כמו העברת אתר ל- https או איפיון אתר לצורך קידום אורגני. כל תהליך חשוב של פרוייקט גדול מצריך תהליך QA שנעשה באופן קבוע.

לאחרונה עמית למקצוע בא אליי עם משימה שהוטלה עליו, להציג את אחד מביקורי האתר שלנו ב -200 נקודות + ללקוח פרופיל גבוה.

המצגת שלו כבר נוצרה עם יותר מ -100 שקפים של תיקונים טכניים והמלצות. הוא סיפר לי על כך שבדרך כלל נוח לו להציג כך ללקוחות את הפרטים אבל משהו בלקוח הזה הרגיש לו לא נכון.

למזלו, ארגנתי לו QA משלי, לאחר שכבר עברתי דבר דומה, כינסתי עוד שלושה חברה צוות בעלי ידע מעמיק ובתחום זה. שלושת חברי הצוות שלי נכנסו לחדר והצגתי אותם כאילו היו הלקוחות. בדיוק כמו משחק בהצגה בתיאטרון. בהתחלה זה לא היה הכי נעים לעמית לעבודה שלי שחברי צוות מטעמי מבקרים ועושים רשימה על כל טעות קטנה בפרוייקט שלו.

אחרי 60 דקות ארוכות שבו הצוות שלי עבר על כל הפרוייקט הוא היה מוכן למשוב רציני. אני כבר ידעתי את הדבר הראשון שיצא מהפה שלהם וזה יהיה משהו כמו "אתה יודע בכלל מה זה קידום אתרים?" אבל זה לא היה המקרה. בגלל שהצוות שלי בעל שפע של תרגול מתן משוב כזה בעבר, הם התנהלו בצורה מכובדת ואף יותר מכך, מועילה. הם נתנו לו עצות כיצד להסביר טוב יותר את תהליך אפיון האתר, עזרו לו לשנות כמה דברים בהקשר של הצגת אופטימיזציה לאתר באופן יעיל, ונתנו לו משוב חיובי שסופו של דבר נתן לו את הביטחון המלא להציג בפני הלקוח את המצגת בצורה טובה, מאורגנת ומסודרת עוד יותר.

כאשר צוותים שואלים ומקבלים משוב באופן עקבי, הם לא רק משפרים את איכות העבודה שלהם, אלא גם יוצרים תרבות שבה חברי הצוות לא מפחדים לבקש עזרה. תרבות שבה מישהו פוחד לבקש עזרה היא תרבות רעילה שיכולה לשחוק את רוח הצוות. דבר המוביל בסופו של דבר להקטנת האיכות הכוללת של עבודת הצוות שלך. מצד שני, תרבות שבה חברי הצוות מרגישים בטוחים לבקש עזרה רק תגביר את איכות השירות ותהווה ניסיון עבודה בטוח ומהנה בכל שעה שהם במשרד.

2. ארגנו פגישת סיעור מוחות

בניית אסטרטגיות עבור אתרי אינטרנט או פתרון בעיות יכול להיות לעתים קרובות תחום העיסוק הכי מרתק בתהליך של קידום אתרים. כן נכון, פתרון בעיות הוא כיף ואני לא מתבייש להודות בכך. כמה שזה מהנה שעושים זאת לבד, זה יכול להיות אפילו יותר מתגמל ושימושי יותר כאשר צוות עושה זאת ביחד.

פעמיים בשנה הצוות שלי מבצע חצי יום של אסטרטגיית סיעור מוחות. כל אנליסט מביא לקוח או נושא שהם נאבקים. בין אם זה לפתור ביצועיה אתר, תקשורת עם הלקוח, פיתוח אסטרטגיה וכו' במהלך הפגישה, לכל חבר צוות יש שעה אחת או יותר לדבר על הלקוח שלהם / בעיה ולבקש עזרה מהצוות. יחד, הצוות צולל עמוק לתוך פרטי הלקוח כדי לעזור לענות על שאלות ולפתור בעיות.

להפיק את המירב מפגישה זו דורש קצת הכנה הן מהמנהל והן מהצוות.

הנה סקירה ברמה גבוהה של מה שאני עושה.

לפני הפגישה

לכל אנליסט ניתנת תמצית לקוח / ניסיון למלא את תיאור הבעיה בפירוט.

יש לנו אנליסטים שעונים על 5 השאלות הבאות:

  1. מהי הבעיה שאתה מנסה לפתור?
  2. איך ניסית לפתור את הבעיה?
  3. מה עוד לא ניסית שאתה חושב שאולי יעזור?
  4. איזה הקשר אחר אתה יכול לספק שיסייע בפתרון בעיה זו?

אחרי שכל זה הושלם ויומיים לפני הפגישה אני חולק את כל הנתונים לצוות, כך שהם יכולים להכיר את הבעיות לבוא מוכנים לפגישה עם רעיונות.

יום האסיפה

לכל אנליסט יהיה עד שעה כדי לדון בבעיה עם הצוות. לאחר מכן, הצוות יצלול עמוק כדי להגיע לפתרון לבעיה זו. במהלך 60 דקות, כל הרעיונות השונים יהיו בדיון מעמיק ע"י האנליסטים שלנו שיצללו עמוק לתוך הסוגיות השונות בין אם זה גוגל אנלטיקס, סרצ' קונסול, בעיות קוד, UX/UI או כל דבר אחר כי לפתור את הבעיות השונות. כל חברי הצוות פועלים למען מטרה אחת והיא לפתור את הבעיה.

ברגע שהבעיות יפתרו, האנליסט הראשון שיסביר את הנושא יקריא מחדש את הפתרונות או הרעיונות לפתרון הבעיה. זה לא יכול לקחת את כל 60 דקות כדי להגיע לפתרון. בין אם זה לוקח את כל הזמן או לא רק אחרי פתרון הבעיה הנוכחית. חבר צוות נוסף מדבר על הבעיה שלו אז הצוות נרתם לטובת פיתרון לבעיה החדשה.

טיפים יעילים

  • בהתאם לגודל של הצוות שלכם, ייתכן שיהיה עליכם להתפצל לקבוצות קטנות יותר. אני ממליץ 3-5.
  • אתם עלולים להתפתות להקציב יותר משעה אבל מניסיוני, זה לא עובד. הלחץ של פתרון בעיה בזמן מוגבל יכול לעזור לעורר יצירתיות.

פגישה זו היא אחת הדרכים היעילות ביותר של הצוות שלי לתרגל פגיעות המאפשרת את זרימת היצירה בחופשיות. המבנה הוא כזה שלכל חבר צוות יש דרך לספק ולקבל משוב. הניסיון שלי היה שכל אנליסט פתוח לרעיונות חדשים ומאזין ברצינות להבין את הדרכים שבהן הם יכולים להשתפר ולצמוח כאנליסט. כאשר הצוות שלנו עובד יחדיו ומשקיע את מיטב המאמצים הלקוחות שלנו נהנים מהידע הקולקטיבי של הקבוצה ולא כיחיד.

3. לבקש משוב אופייני מהצוות שלך

הצעד הזה לא מתאים לבעלי לב חלש, במידה שהיה לכם קשה לבקש ממישהו מהמשרד לבצע QA על הפרויקט שלכם ו/או להציג את הביקורת מול הצוות שלכם, אז אתם עלולים למצוא את צעד זה כקשה ביותר לביצוע.

פעם בשנה אני מקיים מפגש מיוחד עם הצוות שלי. מטרת הפגישה היא לספק מקום בטוח שבו העובדים שלי יכולים לספק משוב עליי עם חבריהם לקבוצה. בפגישה זו, הקבוצה נפגשת בלעדי ועונה בעילום שם גליון עבודה שאומר לי מה אני צריך להתחיל לעשות, להפסיק לעשות, ולהמשיך לעשות.

למה אני אשים את עצמי בזה, אתם שואלים?

איך יכולתי שלא! להיות טוב בתור מקדם אתרים זה הרבה יותר מאשר להיות טוב בתור מקדם.

אתם. רגע מה?!? כן, אתם קוראים זאת נכון. אף אחד מאיתנו לא עובד כמחלקה אחת שמופרד משאר המערכת. אנחנו חלק מצוות, אינטראקציה עם לקוחות, יש ציפיות מהבוסים וכו' במילים אחרות, העבודה שאנחנו עושים היא לא רק ביקורת טכנית או עריכת האתר. זה גם כרוך איך אנחנו מתקשרים עם אלה שמסביבנו.

המפגש המיוחד הזה נועד להתמקד יותר על המאפיינים והתנהגויות שלנו, על הטקטיקות השונות שלנו בתהליך של קידום האתר, מפגש זה מבטיח שאנחנו מיומנים היטב בתהליך העבודה שלנו ופתוחים לכל סוגי המשוב השונים כדי לשפר את עצמנו ואת הליך העבודה שלנו.

איך לנהל/להתחיל/להפסיק את הפגישה ב-4 שלבים

שלב 1:ארגנו פגישת צוות של שעה. לאחר מתן הוראות ראשוניות תעזבו את החדר, והקציבו להם זמן של 45 דקות להתנהל ולבצע את המשימה ע"פ ההוראות שלכם.

שלב 2: הצוות כותב את התנהגויות שהם רוצים להתחיל לעשות, להפסיק לעשות, ולהמשיך לעשות. הם עושים זאת יחד על לוח לבן או דיגיטלי עם אדם נוסף שכותב את ההתנהגויות השונות.

שלב 3: בעת זיהוי התנהגויות, הצוות לא צריך להיות פה אחד אבל הם צריכים להגיע להסכמת הרוב. לעומת זאת, הצוות לא רק צריך להכין רשימה באופן עצמאי ואז רק להעתיק לרשימה אחת גדולה. אלא לרכז רשימה אחת מסודרת.

שלב 4: לאחר 45 דקות,היכנסו חזרה לחדר ותנו לצוות כ-15 דקות לדון על הפגישה שנעשתה ומה הם הפיקו ממנה.

הנה כמה עצות מועילות שכדאי לזכור:

  • בעת קבלת המשוב מהצוות השתמשו רק בשתי תשובות, "תודה" או לשאול שאלה הבהרה.
  • המשוב צריך להיות עליכם ולא על העסק.
  • לעשות את זה יותר מפעם אחת. הצוות ישתפר במתן משוב לאורך זמן.

הנה דוגמה של מה הצוות שלי כתב במהלך הפעם הראשונה שלי עם תרגיל זה.

להתחיל לעשות:

  • כל הבקשות של הצוות: להוסיף תאריך יעד
  • מתן פידבק באופן ייזום
  • להיות נוכחים בפגישות איפיון ראשוניות עם לקוחות שידעו מי אנשי הביצוע

להפסיק לעשות:

  • להגיע מאוחר לפגישות

להמשיך לעשות:

  • להמשיך לתת לנו אחריות כצוות
  • להמשיך לספר לנו מה מצפים מאיתנו
  • להמשיך לתת לנו פידבק
  • להמשיך להיות חיוביים ולתת לנו תמיכה

בואו נפרט למה הפגישה הזאת כל כך חשובה.

  1. שאני לא בחדר, הצוות יכול לדבר בגלוי בלי לחשוש.
  2. חברי הצוות עובדים ביחד ומגיעים לקונצנזוס לפני הכתיבה של המשוב. דבר זה מבטיח משוב לא רק של חבר צוות אחד, אלא את כל הצוות.
  3. על ידי השארת הצוות לעשות זאת בלעדי, אני מראה להם כמנהל כמה שאני בוטח בהם ומעריך את המשוב שלהם.
  4. כשאני חוזר לחדר, אני מקשיב ומבקש הבהרות אבל לא מתווכח, דבר זה מספק דוגמא לאחרים שזה לגיטימי ובטוח לקבל משוב מאחרים.
  5. החלק הכי טוב? עכשיו שיש לי משוב זה עוזר לי להיות מנהל טוב יותר. על ידי יישום חלק מהמשוב, אני מחזק את הרעיון שאני מעריך את המשוב של הקבוצה שלי ואני מוכן לשנות ולגדול.

זה לא רק למנהלים. חברי הצוות יכולים לעשות זאת בעצמם. אתם יכול לשאולים את המנהלים שלכם לעבור על התרגיל הזה איתכם, ואם אתם אמיצים מספיק, אתם יכולים לבקש מחברי הצוות לעשות את זה גם בשבילכם.

4. לקיים מפגש צוות כדי לדון במה שלמדתם

עד כאן, התמקדנו בעיקר איך אתם יכולים לבקש משוב כדי לעזור להגדיל תרבות של יצירתיות. בקטע הסופי הזה, נתמקד יותר על איך אתם יכול לחלוק את מה שלמדתם כדי לעזור ולשמור על תרבות של יצירתיות.

תגידו לי אם זה נשמע לכם מוכר: אני מגיע לעבודה, מתעדכן בחדשות מהתעשייה דרך האתרים המוכרים ברשת, בודק את הביצועים של הלקוח שלי, מסתכל על רשימת המטלות שלי, מבצע בדיקות הדורשות התאמות בהתאם לכך וכן הלאה וכן הלאה.

מה חסר לנו בשגרה הרגילה שלנו? שיתוף פעולה. נושא שאולי שמתם לב אליו במאמר זה הוא שאנחנו צריכים לעבוד יחד כדי לייצר את העבודה הטובה ביותר שלנו. מה שאתם קוראים בחדשות מהתעשייה או מה שאתם רואים בביצועי הלקוח צריך להיות משותף עם חברי הצוות.

לשם כך, הצוות שלי הכין מפגש שבו נוכל לשתף את הממצאים שלנו. כל שבועיים, הצוות שלי נפגש במשך שעה וחצי כדי לדון בתשובות מוכנות לארבע השאלות הבאות.

שאלה 1: ספר לנו על דבר מעניין שקראת או גילית לאחרונה על התחום?

זה יכול להיות דבר פשוט כמו שיתוף פוסט בבלוג או עמוק יותר כמו מחקר או בדיקה שעשית עבור לקוח. המטרה היא להראות שכולם בצוות תורמים לאופן שבו אנחנו עושים קידום אתרים ומסייעים לתרום ידע לצוות.

שאלה 2: מה הדבר שהכי מרגש אותך בפרוייקט שאתה עובד עליו עכשיו?

מי לא אוהב להיות "חנון בהגזמה" על איפון אתר כיפי שביצעת לאחרונה, או נתונים אנליטים שלקח לכם שבוע לבנות? זה הרגע לשתף ולחלוק מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך

שאלה 3: מהי הבעיה שאתה פותר עכשיו?

בסדר, בסדר, אני יודע. זהו החלק היחיד בפגישה זו שמדבר על נושאים שאולי נאבקים לפתור. אבל זה כל כך קריטי!

שאלה 4: מה פתרת?

להתרברב, להתרברב, להתרברב! לכל אנליסט יש הזדמנות לשתף את מה שהם פתרו. סוגיות שהן התגברו עליהן. איך הם יצאו מהמסגרת וניצחו את המתחרים שלהם בגוגל.

לסיכום

יצירתיות היא הליבה של קידום אתרים. כדי לגדול בתפקידים שלנו, אנחנו צריכים להמשיך להרחיב את המוחות שלנו כדי שנוכל לספק ביצועים מדהימים עבור הלקוחות שלנו. דבר זה מחייב אותנו לקבל ולבקש עזרה מאחרים. רק אז נשגשג בתרבות שמאפשרת לנו להיות פגיעים בביטחון ויצירתיות פעילה.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.