האם כדאי לבנות אתר בלי לקדם אותו בגוגל?

אתרים רבים ומושקעים נעלמים ברשת האינטרנט מפני שאינם זוכים לקידום בצורה מקצועית או שאינם זוכים לקידום בכלל לכן אין ספק שכדאי לקדם את האתר בכל דרך שתבחרו.
בניית אתרים בוורדפרס

לאחר חודשים  של עבודה, ולאחר שהשקעת שעות של ישיבה עם חברה שמתמחה בבניית אתרים בוורדפרס, מעצבי אתרים ושורה של כותבי תוכן מקצועיים כתבו לך תכנים המתאימים במיוחד לאתר שלך, האתר שלך מושלם. לא נותר לך אלא לשלוח קישור לאתר למשפחה ולחברים. ניתן גם לשלוח ללקוחות קיימים ואף למתעניינים.

האתר שלך מושלם ונמצא ברחבי הרשת, אך חוץ ממך אף אחד אינו יודע על קיומו, חיפוש בסיסי בגוגל לא יוכל לגרום לגולשים להגיע אל האתר שלך, לכן ללא קידום האתר, האתר אינו קיים. הדבר דומה לחנות קטנה הנמצאת בקצה העיר אף אחד אינו יודע שהיא קיימת עד הצבת שלטי חוצות בוהקים המספרים על קיומה.

למרות החשיבות של קידום האתר, ישנם בעלי עסקים שאינם מקדמים את האתר כלל. נושא קידום האתרים הוא נושא חשוב לולא קידום האתר במנוע החיפוש, איש לא יוכל למצוא אותו. אך למרות זאת מעטים העסקים שמקדמים את אתרם, הסיבה לכך נעוצה בשני גורמים עיקריים עיתוי ומודעות:

עיתוי – קידום האתרים מגיע לאחר שבעל העסק השקיע כסף רב בעיצוב ,הקמה וכתיבת התכנים של האתר, ואין לו מספיק כסף כדי לשלם גם למקדם אתרים .

חוסר מודעות – עסקים קטנים ובינוניים אינם מודעים לחשיבות של קידום האתרים. לפעמים כאשר מיידעים אותם מאוחר מידי.

סיימתם לבנות את האתר שתמיד חלמתם? אתם עדיין מתלבטים לגבי קידום העסק שלכם, כאשר אתם שוכרים חברה של בניית אתרים בוורדפרס תוכלו להיות בטוחים שהקידום של האתר יוכל להיות הרבה יותר יעיל וקל.

למרות סיבות אלו, לא כדאי לבנות אתר בלי לקדם אותו בגוגל, אבל ישנם כאלו שאין להם אפשרות לשלם למקדם אתרים מקצועי או שמסיבות כלשהן הם מעדיפים לחסוך את הכסף המושקע בקידום האתרים למטרות אחרות, ומכירים בחשיבות הקידום, ומעוניינים לקדם את האתר בעצמם.

בעלי עסקים הנתקלים בבעיות אלו יעדיפו לקדם את אתרם לבד:

  1. חוסר תקציב – לעסקים רבים אין תקציב כדי להשקיע בקידום האתר, קידום מקצועי של האתר עולה כסף רב, וכאשר יש לבעל עסק בעיה בתזרים המוזמנים, לא ירצה, ולא יוכל להשקיע כסף בקידום, קידום זה או קידום מקצועי או בכלל לא.
  2. חוסר מתחרים – קידום האתר מושפע מהתחרות בשוק ניתן יהיה לומר כי לעסק שיש לו מתחרים רבים בשוק יצטרך להשקיע בקידום האתר יותר ממהנדס רכבות למשל.
  3. ידע ויכולת – כאשר בעל העסק למד בעצמו קידום אתרים או שהוא מכיר אדם שיוכל לעזור לו בקידום האתר בחינם או במחיר סמלי במקרה כזה תוכלו כבר בשלב העיצוב לקדם את האתר על פי הכללים בקידום אתרים.

לסיכום: אתרים רבים ומושקעים נעלמים ברשת האינטרנט מפני שאינם זוכים לקידום בצורה מקצועית או שאינם זוכים לקידום בכלל. לפעמים מחוסר מודעות וידע ולפעמים מחוסר תקציב אך חשוב מאד להבין את החשיבות של קידום האתר ולהשקיע בכך .

אין ספק שכדאי לקדם את האתר בכל דרך שתבחרו.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.