כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן בגוגל

רגע לפני שאתם מחליטים על איזה ערוץ שיווקי אתם משקיעים את האנרגיות שלכם, הנה דברים שחשוב לדעת על קידום ממומן בגוגל, בפרט ביחס לקידום אורגני.
קידום ממומן בגוגל

Table of Contents

קידום ממומן בגוגל הוא עדיין אחד הכלים השיווקיים האפקטיביים ביותר כדי להוציא מהאינטרנט את המקסימום. אז נכון, בשביל קידום ממומן בגוגל לא צריך קריאייטיב מטורף, גלגל צבעים או תמונות שתופסות את העין, אבל אולי דווקא בגלל זה – זה מורכב אפילו יותר. למרות שהקידום הממומן קוסם לנו ומביא תוצאות בתוך דקות, הוא חייב להיעשות בצורה מקצועית. רגע לפני שאתם מחליטים על איזה ערוץ שיווקי אתם משקיעים את האנרגיות שלכם, הנה דברים שחשוב לדעת על קידום ממומן בגוגל, בפרט ביחס לקידום אורגני.

מה ההבדל בין קידום ממומן בגוגל לקידום אורגני?

 

קידום אורגני

קידום ממומן

תוצאות

כדי להפיק תוצאות מקידום אורגני דרושים מספר חודשי עבודה במינימום בהם האתר מתקדם בהדרגה 

את תוצאות הקידום הממומן ניתן לראות אף בתוך מספר דקות מרגע עליית הקמפיין לאוויר

נכסים לקידום

כדי לעשות קידום אורגני חייבים להחזיק באתר אינטרנט. כדי שהקידום יהיה מוצלח, האתר חייב להיות מפותח, מתוחזק ומרשים

קידום ממומן בגוגל לא מצריך אתר אינטרנט, מספיק דף נחיתה והוא גם יכול להיות פשוט, מה שחשוב זה שתהיה התאמה בין הטקסט לבין מילות המפתח בפרסום, ושהדף יהיה רספונסיבי ונעים לעין בסך הכל

תשלום

בקידום אורגני התשלום הוא למקדם בלבד

בקידום אורגני התשלום הוא למקדם ולגוגל 

משך זמן

קידום אורגני הוא קידום ללא הפסקה, מדי שבוע חייבת להיות פעילות באתר כדי לשמור על המיקומים שהושגו

קידום ממומן ניתן לעשות בתקופות בהתאם לצורך, ולעצור את הקמפיין בלי שיגרם נזק לאתר, לדף או לעסק

כמה כסף צריך להשקיע בקמפיין ממומן בגוגל?

תקציב קמפיין בגוגל משתנה מתחום לתחום. ככל שבתחום שלכם יש תחרות גבוהה, כך תצטרכו לשלם יותר על כל קליק. תחומים בהם יש תחרות גבוהה הם חברות ביטוח והלוואות. בהערכה, ניתן להשקיע בקמפיין החל מכמה עשרות שקלים ביום. חשוב להכיר נתון שלא כל המקדמים מציינים: אומרים שקמפיין שלא גוזל הרבה כסף הוא קמפיין טוב, אך האמת היא שקמפיין טוב פשוט לא גוזל הרבה כסף. ככל שהקמפיין מדויק במסרים שלו, מניע לפעולה, והדף או האתר אליו הוא מפנה מציג את כל מה שדרוש לגולש – כך תשלמו פחות על כל קליק, ולמעשה תקבלו יותר קליקים עבור הכסף שהשקעתם.

מהם סוגי הקמפיינים בקידום ממומן בגוגל?

ישנם שני סוגי קמפיין עיקריים בגוגל – קמפיין לרשת החיפוש וקמפיין לרשת המדיה. קמפיין לרשת החיפוש הוא הקמפיין הבסיסי והנפוץ שגוגל מציעה עבור מי שמעוניין לעשות קידום ממומן בגוגל – גולשים שמקלידים בשורת החיפוש מונחים – והאתר שלכם עולה בראש תוצאות החיפוש. לעומת זאת, רשת המדיה היא פרסום של האתר שלכם בשטחי פרסום ממומן באתרי חדשות ופורטלים כדוגמת Ynet, Mako, One וכדומה. קמפיין לרשת המדיה הוא קמפיין יעיל כשיש לכם "קהל צבוע", כלומר קהל שכבר קיים אינטראקציה עם הנכסים הדיגיטליים שלכם, ואתם רוצים שהפרסומים שלכם "ירדפו אחריו" ברחבי הרשת מתוך הנחה שהוא צריך עוד קצת בישול ותזכורות. הבחירה בקמפיין המתאים, וכמובן בנייה וניהול מקצועיים, היא מלאכה לאיש דיגיטל מקצועי בלבד, אם אתם לא רוצים להמר על הכסף שלכם כמו במכונת מזל.

איך בוחרים מקדם מקצועי?

  • ניסיון – הניסיון הוא פקטור משמעותי, בסוף מה שהופך איש מקצוע למעולה זה המפגש שלו עם מגוון רחב של סוגי קמפיינים עד שהוא מפתח את הנוסחה הטובה ביותר לקמפיינים מעולים
  • תג גוגל – תג גוגל הוא תג שגוגל מעניקים למקדם דיגיטלי אמין לאחר שהוא מביא לתוצאות טובות עבור הלקוחות שלו. כדאי לחפש לעבוד עם איש מקצוע שמחזיק בתג. בהזדמנות הזאת, אני שמח לעדכן שאני מחזיק בתג מיוחד של גוגל
  • המלצות – המלצות הם עדיין הכלי הכי טוב שיש, ובעולם השיווק הדיגיטלי זה בדרך כלל עובר מפה לאוזן
  • הצלחות מוכחות –בקשו מהמקדם לראות הצלחות מוכחות וקמפיינים שהשיגו עבור הלקוחות שלו את היעדים – המרות באתר, לידים וכדומה
  • עלויות – המקדם שיבקש את התשלום הגבוה ביותר הוא לא בהכרח הטוב ביותר, והמקדם שיבקש את התשלום הנמוך ביותר הוא לא בהכרח הגרוע ביותר. אחרי שתקבלו מספר הצעות מחיר אתם תלמדו מהו המחיר הממוצע ואיפה כדאי לכם להיות
יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.