קידום SEO וורדפרס- מה זה אומר?

קידום SEO וורדפרס - קידום בפלטפורמה המובילה ביותר ברשת! יש לכם אתם וורדפרס? המאמר הזה בדיוק בשבילכם!
קידום SEO וורדפרס-

תוכן עניינים

קידום אתרים- SEO, או קידום SEO וורדפרס, שזה קידום של אתרים הבנויים על פלטפורמה של וורדפרס, הנו תהליך מורכב אשר בעבודה סיזיפית ומוקפדת עשוי להביא כל אתר למקום הראשון בדף הראשון בגוגל, זאת לאחר שהוא עמד בחלק של הפרמטרים החשובים לגוגל ויש מאות כאלה.

בין הפרמטרים החשובים ניתן למנות: הופעתן של מילות מפתח בכותרת ובתיאור של כל עמוד. מהו מיקומו של העמוד בתוך האתר? מהו זמן טעינת האתר. גוגל אוהב אתרים שנטענים מהר ולא נותנים לגולשים לחכות. יש חשיבות מבחינת גוגל למבנה של הקישורים בתוך האתר עצמו. שימוש בתגיות H ומהי תקינות הקוד מכל אחד מדפי האתר.

אחד מהפרמטרים הכי חשובים בתחום של קידום אתרים לעסקים וכמובן פרמטר שהופכים אתר לבר סמכה ואמין בעיני גוגל הוא נושא הקישורים. אלה חייבים להיות ראשית איכותיים ולא נמדדים ע"י כמות. כאלה שיוצאים לאתרים חזקים או מתחברים מאתרים חזקים.

SEO הן ראשי תיבות של המונח Search Engine Optimization והן מכילות את תיאור כל המתודולוגיות שיש לנקוט בהן כדי לשפר דפי אינטרנט ואתרים עבור גוגל ועבור מנועי החיפוש. חשוב לומר כי מהרבה בחינות קידום אתרי וורדפרס קל יותר ועל כך יעידו מקדמים רבים.

תהליך של אופטימיזציה

כאשר אנו רוצים לעשות קידום SEO וורדפרס למשל ע"י ביטוי כלשהו, צריך מקדם האתרים לבצע כל מיני פעולות אופטימיזציה על האתר, להתאים אותו לדרישות של גוגל עבור אותו ביטוי, ולשפר את תוצאותיו בתהליך החיפוש.

התהליך הזה הופך את הדף לאיכותי יותר וחשוב לציין כי הכללים של SEO מסונכרנים עם סטנדרטים ותקנים מוסכמים ברשת.

ביצוע שיפורים במבנה האתר, בקוד, התוכן, במהירות טעינת האתר ועוד, יובילו לכך שהאתר יוכל להגיע למיקומים גבוהים בגוגל ובכלל במנועי החיפוש. חשוב לציין כי אתר מתקדם בגוגל לא רק בשל אופטימיזציה ונחוצים תהליכים נוספים כדי שיוכל להתקדם.

וורדפרס הנה אחת הפלטפורמות הכי ידועות ואהודות היום בעולם על חברות בניית האתריםכ-30%  מהאתרים בעולם בנויים על תוכנה זו .

קוד האתר- בלי תקלות בבקשה!

תקלות בקוד האתר עלולות לפגוע בקידום שלו לכן תמיד יש לבדוק אותו בין אם מדובר בקוד סגור או בקוד פתוח ולבצע אופטימיזציה, כולל בדיקה של שגיאות HTML ועוד. 

יש לקוד חלק גדול בקביעה של ההיררכיה בקטגוריות והעמודים. תגית H1 היא לכותרת ראשית ותגית H2 מיועדת לכותרות משנה בטקסט וכותרות ביניים. אפשר לרדת לעוד ועוד כותרות, אשר מגדירות את ההיררכיה של הטקסט. 

אחד הדברים הנוספים החשובים בהצלחה של קידום SEO וורדפרס ושיפור ההמרות היא התמקדות גם במבנה האתר, חייבים לבדוק את האתר לא רק מנקודת המבט של בעלי האתר אלא של הגולשים.

חייבת להיות היררכיה ברורה המחולקות לקטגוריות ולתתי קטגוריות. כאשר מדובר באתרים מורכבים, מומלץ להשתמש בתפריטי צד ולהקפיד שהקטגוריות מכילות טקסטים ולא פוסטים. 

חשוב שמבנה האתר יפנה כל גולש במינימום של 3,4 קליקים למידע שהוא מחפש. 

חייבת להיות לכל אתר מפה ויש שני סוגים. אחת היא מפת אתר לגולש והיא מאוד חשובה באתרים עם גלילה ארוכה או באתרים גדולים ויש מפת XML שנועדה רק לגוגל, ודרכה ניתן לארגן את ההיררכיה של האתר, ובנוסף גם להסיר מנה דפים לא רלבנטיים שאתם לא רוצים שגוגל יטרח לאנדקס אותם. מומלץ להעדיף מפת XML דינמית שמתעדכנת תמיד עם השינויים של האתר.

ההיררכיה מאוד חשובה לאתר משום שהיא מסייעת לגולשים ולמנועי החיפוש לעשות אבחנה בין דפים חשובים לפחות חשובים. גם לגולשים קל יותר לנווט באתר שההיררכיה של המידע שלו ברורה מן העיקר אל הפחות חשוב. 

קידום SEO וורדפרס לתוכן 

בכל תהליך של קידום SEO וורדפרס או כל אתר אחר, יש חשיבות רבה לאופטימיזציה של התוכן. אם מזינים תוכן באתר ולא מבצעים אופטימיזציה, לא תהיה לזה שום תרומה לקידום של האתר במנועי החיפוש. 

האופטימיזציה הזו כוללת נתוני מטא, מבנה נכון ושילוב מילות מפתח. חשוב לוודא שלא יעלו לאתר טקסטים ללא סדר, יש להגדיר כותרות ראשיות, משניות וכו'. חייבת להיות חלוקה לפסקאות, מספור,בולטים ועוד. 

שילוב מילות המפתח בצורה אורגנית צריך להיות במינון הנכון. פעם אחת בפסקה הראשונה ולאחר מכן בכותרת ביניים, וכן בכותרת הראשית. חשוב לא להגזים בשתילת מילות המפתח ולהשתמש במילים נרדפות ומושגים נוספים מתחום האתר.

עם השנים פחתה החשיבות של כמות מילות המפתח, בעבר הן היו חייבות להיות 10% מהדף, ואילו היום יש חשיבות לתוכן עצמו ולא למינון שלהן. כאשר עושים אופטימיזציה לתוכן, יש הנחיות ברורות באיזה אלמנטים יש להשתמש כדי לשלב מילות מפתח ובאיזה מינון כדי למנוע מצב של יתר אופטימיזציה מה שנקרא- Over Optimization.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.