אסטרטגיה עסקית בזמן קורונה- הבראת חברות

בימים כתיקונם, עוסק הייעוץ האסטרטגי בין השאר במתן פתרונות בתחומי צמיחה של הארגון, תוך ליווי והכנת אסטרטגיה עסקית, בה יבוא לידי ביטוי חזון החברה, מטרותיה והיעדים שלה.
חברת קידום אתרים

מגפת הקורונה דומה מבחינות רבות למשבר בארגון הדורש הבראה וחישוב מסלול מחדש. אומנם לא מדובר בניהול כושל או חסר של החברה שהביאוה לקושי שהיא חווה, אבל גם למשבר בזמן קורונה דרושים פתרונות וכן אסטרטגיה עסקית בזמן קורונה. אם ניקח לדוגמה כל תוצאה של חברה בזמן של משבר, ברור שנגלה כי יש לה בעיה של לקוחות והכנסות. קורונה במובן הזה לא שונה משום שהיא גרמה להרבה מאוד חברות לעצור את פעילותן, להוציא עובדים לחל"ת או להיפרד מלקוחות שהחליטו לרגל המצב שהם מוותרים למשל על קידום אתרים בזמן הזה או כל פעולה אחרת לטובת הארגון שדורשת גם את התקציב החסר כעת.

דווקא בזמן משבר חייבים קידום אתרים ברשת 

מנהל של חברת קידום אתרים מסביר, כי דווקא בזמנים של משבר כמו הקורונה, נדרש קידום אתרים יותר מכל פעולה אחרת כי עדיין יש מי שיחפש אולי שירות או מוצרים שלכם ולכן חשוב שתהיו מקודמים ברשת.

בנוסף לכך, הפז"מ של כל אתר ברשת משמעותי עבור גוגל מבחינת קידום ולכן לחברות שעשו למשל קידום אורגני מומלץ להמשיך אותו, כדי שלא יאבדו את מיקומם הגבוה שאחד הפרמטרים שמדרגים אתרים גבוה הוא הוותק של קידום האתרים. מי שיוותר עליו בזמן קורונה, יצטרך להתחיל את כל התהליך של קידום אורגני מחדש. 

עוד נאמר כי דווקא בתקופה זו בה מצויים עסקים וחברות רבים במשבר עסקי עמוק, מוטב שילווה אותו יועץ אסטרטגי אשר יוכל להכין תכנית אסטרטגיה עסקית לחברה בהתאם למשבר בו היא נמצאת כולל הצעות לכניסה לתהליך של הבראה. 

מהי חדלות פרעון אצל חברות?

משבר הקורונה, גרם ועלול לגרום לעוד חברות להפוך לחדלי פרעון. מה זה אומר בעצם ואיך אסטרטגיה עסקית קשורה לזה? ראשית נסביר כי חדלות פרעון היא מצב בו לא די בנכסים הנזילים של החברה מול החובות שהיא צברה. למעשה אין בקופת החברה מספיק כסף כדי לשלם את חובותיה שיכולים להיות גם כמובן ספקים שיפסיקו לספק לה את הסחורה, עובדים שלא קיבלו משכורות ובעלי מניות שלא קיבלו דיבידנדים. 

בדרך כלל כוללת אסטרטגיה עסקית גם התייחסות מפורטת לתהליך של הבראה עקב חדלות פירעון ויוצרת סדר עדיפויות חדש. השלב בו  מגלה חברה  כי היא חדלת פירעון הנו קריטי מהחשש שיוצר אפקט דומינו וירע את המצב. משום כך יש צווים להקפאת הליכים אשר המטרה שלהם היא לא לפרק את החברה אלא לעכב את התדרדרותה חלילה עד לקריסה. במצב הזה מצליח עיכוב ההליכים לעכב את הנושים ולא לגרום להם לפעול למען פירוק החברה.

בתהליך של הבראה במקרה של צו הקפאת הליכים, זהו צו הניתן ע"י בית משפט מחוזי להקפאת כל תהליכי הגבייה שיעשו נושים עד ליום מתן הצו. הוא עוצרת את התהליכים ומקפיא את נכסי החברה, כדי להביא לשיקום החברה. הרבה פעמים נושים מובטחים יסכימו לחכות עד לסיומו של התהליך ואחר כך לקבל את תשלומיהם. תהליך זה מותנה בגיבוש הסדר בין החברה לנושים שלה או בין בעלי מניותיה. את ההסדר יגבש נאמן באמצעות קיום אספות נושים.

דרושה חשיבה לטווח ארוך

ממש כמו בכל תחום בחיים משבר בעסק או חברה או הקורונה, דורשים תכנון וחשיבה לטווח ארוך או במילים אחרות-חשיבה אסטרטגית תוך שימת לב לאפשרויות הכלכליות, שילוב העבר, ההווה והעתיד בגיבוש תכנית של אסטרטגיה עסקית שתיקח בחשבון את המציאות הנוכחית של החברה.

הייעוץ האסטרטגי יאפשר למנהלים לראות את העסק מנקודת מבטו של יועץ חיצוני ללא מעורבות רגשית ולפעול לפי הייעוץ שיינתן לו ובעיקר בזמן משבר. זמנים שכאלה דורשים גמישות, חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות. 

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.