קידום אורגני אלמנטור – 4 דברים אפקטיביים שאתם לא עושים וחייבים

לבנות אתר זה טוב ויפה, וזה גם חשוב מאוד. אבל גם אתר האלמנטור הכי יפה לא מבטיח לכם לקוחות ובטח שלא מבטיח לכם עלייה ברווחים. כדי להפוך את האתר שלכם לאיש המכירות הכי טוב שלכם, אתם צריכים לעשות קצת (או הרבה) קידום אורגני איכותי.
קידום אורגני לאתר אלמנטור

היום אספר על ארבעה דברים שרוב בעלי האתרים לא עושים שיתנו לכם יתרון תחרותי אמיתי. את כל הדברים עליהם אדבר אתם יכולים לעשות כבר מעכשיו, הם לא דורשים ידע טכני ומקצועי מטורף ובנוסף לכך, הם גם מאוד מאוד יעילים. 

מוכנים להפוך את האתר שלכם להרבה הרבה יותר טוב ממה שהוא היום? קדימה, בואו נתחיל.

1. אתר מהיר = גולשים מרוצים

אתם רוצים שגולשים יכנסו לאתר שלכם? תדאגו להעלות אותו במיקום בדפי התוצאות. אתם רוצים שהם גם ישארו בו? אז אל תגרמו לחכות ולהיות מתוסכלים!

אני יודע, אני יודע, אני כותב על הנושא הזה כמעט בכל מדריך קידום On Page SEO. אבל יש לזה סיבה – זה מאוד חשוב וזה דבר שהמון בעלי אתרים ומקדמים אורגניים מעדיפים להתעלם ממנו. אני מבין את זה, זה בהחלט יכול להיות כאב ראש, אבל אם יודעים איך לעשות את זה ומבינים כמה זה חשוב, זה הופך להיות קל יותר.

עם הירידה המתמשכת בסבלנות שלנו, הצורך שלנו בסיפוקים מידיים וכמות התכנים והאתרים שמציפים את הרשת – גולשים הופכים בררנים מיום ליום. המהירות שבה האתר שלכם נטען היא אחד הפרמטרים הכי קריטיים עבורכם. זה הפך כאן למשחק של עשיריות השנייה, ועל כל שנייה נוספת שבה האתר שלכם נטען, אתם מאבדים כמות אדירה של גולשים. אז איך עושים את זה? 

בוחרים שרת איחסון איכותי

ברוב המקרים, אלא אם כן אתם חברה ענקית, ותכל’ס – לפעמים גם אם אתם כן, האתר שלכם יאוחסן בשרת אחסון אתרים – Hosting באנגלית.. יש לא מעט שירותים שעושים את זה, גם ישראליים, וזה אומר שאתם צריכים לבחור באקסטרה זהירות את השרת שבו תבחרו.

שרת טוב של חברה איכותית ומוכרת יספק לכם שני דברים חשובים:

  • גוגל תראה את האתר כאתר בטוח ואמין
  • האתר שלכם ירוץ מהר יותר ויתמודד עם עומס תנועה בצורה טובה יותר

שימו לב שאתם בוחרים בשרת שמתאים לכם – רוב החברות מספקות שירותים שונים במחירים שונים.

ככל שהתנועה באתר שלכם תגדל, תצטרכו לבחור בתוכנית יקרה יותר עם משאבים גדולים יותר.

שני שירותי אחסון אתרים מעולים הם Bluehost ו – Wpengine.

Cache – אחסון מידע אצל המשתמש

אם להסביר את זה במילים פשוטות, Caching בעצם מאפשר לאתר לאחסן מידע בצורה זמנית אצל המשתמש. כך, גולש יכול לעבור בין עמודי האתר במהירות. העמודים באתר שלנו זהים במרכיבים רבים כמו הלוגו, ה – Footer ו – Header, למשל. על ידי כך שחלק גדול מהמידע כבר נשמר אצל המשתמש- העמודים נטענים מהר יותר.

עושים את זה עם פלאגינים. יש הרבה תוספים (פלאגינים) מעולים ודיי פשוטים לשימוש שמאפשרים Caching, כמו זה שלBluehost ושל WP – Rocket. יש גם את התוסף למתקדמים של W3 Total Cache.

הקטנת משקל של תמונות

יש לכם שתי מטרות במקביל – לספק לגולשים תמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה, ולשמור על משקל התמונות נמוך ככל האפשר. ככל שהתמונות שלכם יהיו קטנות יותר, כלומר, בעלות נפח נמוך יותר – כך האתר שלכם ייטען יותר מהר. 

זה נושא חשוב מדי מכדי שניכנס אליו על רגל אחת, אבל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל:

  • חתכו תמונות – הקפידו להעלות תמונות נקיות שמשרתות את המטרה שלהן, בלי רקעים מיותרים ובלי אלמנטים חסרי ערך. זה גם חוסך מקום וגם נראה יותר מקצועי.
  • השתמשו בפורמטים הנכונים – פורמטים כמו JPEG ו – PNG יהיו מעולים, פורמטים כמו BMP ו – TIFF שוקלים הרבה.
  • הקטינו תמונות – התאימו את התמונות שאתם מעלים לגודל שאתם יכולים להכניס לאתר.

יופי, אז עכשיו כשהאתר שלכם מהיר יותר, בואו נמשיך לטיפ הבא..

2. עשו אופיטמיזציה לממשק מובייל 

גם את זה אני כותב כמעט בכל מדריך, וגם כאן זה בגלל שזה מאוד חשוב. היום יותר גולשים מאי פעם מגיעים לאתר שלכם באמצעות הטלפון שלהם. בדיוק בגלל זה הרספונסיביות של האתר למובייל היא כל כך חשובה. 

אני יוצא כאן מנקודת הנחה שכבר התעסקתם בזה בעבר והאתר שלכם כבר מותאם לסלולר. עכשיו, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבדוק איך נראה כל עמוד ופוסט שאתם מעלים בממשק של סמאטרפון. באלמנטור, למשל, מאפשרים לנו לבדוק איך האתר נראה גם בטאבלטים וטלפונים ניידים ממש בקלות.

היכנסו למצב עריכה באלמנטור של כל עמוד או פוסט באתר שלכם והזיזו את העכבר שלכם אל מעל לסימן של המחשב בחלק התחתון של לוח הבקרה. עכשיו, לחצו על ממשק טאבלט ומובייל וודאו שהעמוד יושב נכון בכל הממשקים.

3. דאגו לתוכן SEO איכותי

אני יודע, אני יודע – הכותב שלכם לוקח עשר אגורות למילה וזה נשמע לכם כמו דיל מטורף. אבל במחירים כאלו, הסיכוי שתצליחו למצוא כותבים איכותיים שמשקיעים בתכנים שהם כותבים הוא פחות או יותר אפסי.

אתם מחפשים תוכן טוב, תוכן איכותי שיעזור לכם לקדם את האתר שלכם.

תוכן טוב מכיל את מילות המפתח שאתם רוצים לקדם ובמקביל מעניק לגולשים מידע מעניין ובעל ערך.

הנה כמה דגשים חשובים שיעזרו לכם לכתוב תוכן איכותי יותר וגם לעשות אופטימיזציה לתוכן שתקבלו מהכותבים שלכם:

  • שילוב מילות מפתח בצורה טבעית והגיונית
  • המינימום האפשרי לטקסט הוא 300 מילים, אני ממליץ על לפחות 500 מילים במאמר או פוסט בבלוג
  • לא לפחד להשתמש בכותרות וגם להשתמש בהיררכיה המובנית של הכותרות (כותרות H1, H2, H3 וכן הלאה)
  • רוב המשפטים בטקסט צריכים להיות עד 20 מילים

אנחנו לא בשנת 2008, אל תיפלו למלכודת של תכני ה – SEO הרדודים כי תכנים לא טובים כבר לא מביאים תוצאות. עולם ה – SEO הוא דינמי, ואנחנו צריכים להתרגל לעובדה שגם מבחינת דרישות התכנים הוא השתנה. היום, אתם חייבים תכנים שווים שמעניינים קוראים וכתובים כמו שצריך (רצוי על ידי כותבים מקצועיים) כדי להשיג תוצאות.

4. אופטימיזציה לסניפטים

הסניפטים הם בעצם הדרך שבה העמודים שלכם נראים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.

איך עושים סניפט שעובד:

  • כותרת – הדבר הראשון בסניפט שלכם הוא הכותרת שלו. כתבו כותרת קצרה, ברורה ומתומצתת ככל האפשר. וודאו שהכותרת משקפת באופן מדוייק את מה שהגולש יקבל אם ילחץ על הקישור. שימו לב שאתם כותבים כותרת שתואמת את מילת המפתח הראשית אותה אתם מקדמים באותו העמוד.
  • תיאור עמוד – גם תיאור העמוד, בדומה לכותרת, צריך לתאר את האתר בצורה הכי מדוייקת (ומחמיאה) שאפשר. זה לא המקום לחפור, כתבו טקסט מתומצת עם הסבר קצת יותר מפורט על מה הדף שהגולש הולך להיכנס אליו מכיל.

המטרה של הסניפט היא להגיד לקורא "הנה, זה מה שהעמוד הזה יתן לך, זה המידע שיש כאן", בשילוב עם קצת קריאה לפעולה שאומרת "בוא, כדאי לך להיכנס, יש כאן תוכן מעניין".

זה חייב להיות מתומצת ומדוייק, לא ארוך מדי אבל גם מספיק מפורט בשביל שגולשים יבינו למה הם נכנסים.

מסכמים

טוב, בזה סיימנו להיום. אני מקווה שהטיפים שלי יעזרו לכם לשפר את מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש, למשוך אליכם תנועת גולשים וגם להשאיר אותם באתר ולא לברוח בגלל שהאתר לא עולה מהר מספיק.

כמו תמיד, אני רוצה להזכיר לכולכם – קידום אתרים הוא תחום דינמי. צריך ללמוד כל הזמן, להבין שלא הכל עובד בפעם הראשונה ולשאוף להשתפר בלי הפסקה. תתנסו, תבדקו, תקראו, תלמדו ותשקיעו והגולשים כבר יגיעו בעצמם.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.