במאמר הקודם התחלנו לדבר על פעולות כדי לשפר את קידום אתרכם
אז בלי יותר מדי להכביר במילים – חלק ב'
שלב 10: תיקון קישורים שבורים באתר
תיקון קישורים שבורים לפני כמה שנים גוגל הצהירה שהם לא "מאבדים שינה" בגלל קישורים שבורים.
בנוסף לזה חשוב לציין:
קישורים שבורים רעים לחוויית המשתמש … מה שעלול לפגוע בתהליך של קידום האתרים שלכם.
(עוד על כך בהמשך)
עם זה, הנה כיצד לתקן קישורים שבורים באתר שלכם:
ראשית, מצאו דפים שבורים באתר שלכם שגוגל לא יכולה להוסיף לאינדקס.
אתם יכולים למצוא מידע זה ב"דו"ח אינדקס "של מסוף החיפוש של גוגל
נושא הקישורים השבורים חשוב לי מאוד ואני תמיד שם על כך דגש – גם באתר שלי וגם באתרים שאני מקדם
לפעמים מחקתם דפים מסיבה כלשהי (לדוגמא: מחקתם דפי זומבי).
אם כן, אינכם צריך לעשות דבר. גוגל תפסיק בסופו של דבר לדווח על דפים שבורים אלה כבעייתים.
אבל אם גוגל לא יכולה לגשת לדף שברצונכם לקדם, ברור שאתם צריכים שהדף הזה יהיה מאונדקס וכמה שיותר מהר.
שלב 11: נתחו ובדקו את המתחרים שלכם
עכשיו הגיע הזמן לרגל אחרי המתחרים שלכם.
כך תוכלו לעשות זאת:
ראשית, מצאו את מילות המפתח הטובות ביותר של המתחרים שלכם. אתם יכולים למצוא מידע זה בקלות באמצעות SEMrush
חשוב לציין:
אם המתחרים שלכם מדורגים לפי מילות מפתח אלה, יש לכם סיכוי טוב גם להיות מדורגים עבורם.
מה שהופך אותם למילות מפתח נהדרות למיקוד.
שנית, בדקו את הדפים שמדורגים עבור הביטויים האלו.
ואז, גלו מה משותף לדפים האלה.ככה, אתם יודע איזה סוג תוכן עובד הכי טוב בנישה שלכם.
לדוג' כאשר מסתכלים על הדפים הנצפים והמדורגים אצלי באתר ניתן לראות שהם:
- מאמרים ארוכים של יותר מ-1000 מילה
- תמונות רבות שעוזרות להבנת המאמר
- מידע מקצועי ממקורות סמכותיים
- מאמרים סופר טכניים המובנים לקריאה
שלב מספר 12: הפכו את התוכן שלכם לפי עשר יותר טוב
בשלב 7 עשינו אופטימיזציה לקידום אתרים לדפים החשובים ביותר שלכם.
עכשיו הגיע הזמן לשפר את התוכן בעמודים אלה פי 10.
למה?
זה פשוט:
ב-2023 התוכן שלכם צריך לשבור את השוק, לנצח את המתחרים להיות מעניין .
ובדיוק כך ניתן לשפר את העמודים
פסקאות פתיחה קצרות וקולעות למטרה
אף אחד לא רוצה לקרוא פסקת פתיחה ארוכה ומסורבלת
שמרו על פסקאות הפתיחה באתר ברמה שהן קצרות ומעניינות
פסקאות קצרות
אנשים לא קוראים באינטרנט. הם מרפרפים. ופסקאות קטנות עוזרות לגולשים לצרוך את התוכן שלכם טוב יותר.
כותרות משנה – והרבה!
כותרות משנה עוזרות לפרוס את התוכן שלך לנתחים קלים לעיכול
השתמשו בכותרות משנה בהתחלה ולעתים קרובות.
השתמשו במדיה
תמונות, קטעי וידאו או אינפוגרפיקה הופכות את התוכן שלכם להרבה יותר משכנע.
(בנוסף, חזותיים עוזרים לאנשים ללמוד ולהבין)
לדוגמה, במאמר המדריך המקיף (והמעודכן) ביותר לקידום אתרים ב-2023 אני משתמש בהמון תמונות:
ומכיוון שהתוכן שלי קל לקריאה ולהבנה, המשתמש הממוצע מבלה 05:08 בדף זה:
שלב מספר 13: חשבו גם על ה- UX
כיום RankBrain הוא האלגוריתם ה- AI החדש של גוגל.
בניגוד לעבר, RankBrain מודד את האופן שבו משתמשים מתקשרים עם האתר שלכם
מה זה בעצם אומר?
כדי להיות מדורגים היום כפי שאנחנו רוצים בגוגל עלינו לבצע אופטימיזציה עבור UX
במילים אחרות, התוכן שלכם צריך לשמח את המשתמשים.
כשתעשו זאת, גוגל תביא לכם דחיפה ענקית ומשמעותית בדירוג.
יש לכם תוכן שאתם חושבים שהוא איכותי באתר ולא מקבל תנועה?
נסו מס' פעולות פשוטות שיכולות להזניק אותו יותר עוד בדירוגים!
- הוסיפו מקרה בוחן או מדריך צעד אחד צעד
- טיפים חשובים ואפקטיבים שכל גולש יכול להבין ואף לנסות
- הוסיפו דוגמאות מהתעשייה לסיפורי הצלחה
- שתפו את הגולש בחוויה שלכם בתהליך
- הוסיפו מדיה והמלצות
חשבו איך לשמח את הגולשים שלכם וכיצד להביא להם מידע עם ערך אמיתי וכך – הדירוג יעלה בהתאם
שלב 14: מה שלום ארכיטקטורת האתר שלכם?
ארכיטקטורת האתר שלכם היא פשוטה:
זה בעצם מדבר על איך מסודרים העמודים באתר שלכם.
כפי שמתברר, ארכיטקטורת האתר שלם חשובה באמת לקידום האתר.
למה? שתי סיבות:
ראשית, ארכיטקטורת אתרים עוזרת למנועי חיפוש למצוא ולאנדקס את כל הדפים שלכם.
כאשר הארכיטקטורה של האתר שלכם היא מסורבלת ולא קלה להבנה, גוגל תתקשה למצוא את כל הדפים שלכם באתר.
כאשר ארכיטקטורת האתר שלכם מקשרת את הדפים שלכם יחדיו, גוגל יכולה לאתר ולאנדקס בקלות את כל האתר שלכם ואת הדפים השונים באתר.
שנית, ארכיטקטורת האתר אומרת לגוגל אילו דפים באתר שלך חשובים ביותר.
באופן כללי, ככל שדף קרוב יותר לדף הבית של האתר, כך הוא חשוב יותר.
השאלה היא:
כיצד אמור להראות ארכיטקטורת האתר שלכם?
ובכן, אני יודע שאמרתי שהמאמר הזה לא יהיה סופר טכני.
אז אני הולך לשמור על כך ולהסביר זאת באופן נורא פשוט…
אתם רוצים לשמור על ארכיטקטורת האתר שלכם שטוחה.
לדוג' לא צריך לקחת יותר משלושה לחיצות כדי לעבור מדף הבית שלכם לדף כלשהו באתר
במקרים מסוימים, תזדקקו למפתח שישפץ לחלוטין את הניווט באתר שלכם.
אבל אתם יכולים פשוט להוסיף קישורים פנימיים לדפים השונים .
או להשתמש בסרגל ניווט בצד האתר
כל עוד המשתמשים יכולים להגיע לאחד מהדפים שלכם בשלושה לחיצות או פחות, מצבכם טוב.
שלב מספר 15: שכתבו תגיות מטא כפולות
גוגל הכריזה לפני כשנה שעבודה על תג הכותרת ותיאורי המטא באתר הם "ניצחונות קלים".
ואני חייב להסכים בנושא.
באופן ספציפי כשמדובר בתיקון כותרות ותיאורים כפולים.
למרבה המזל, תוכלו למצוא בקלות מטא כפולות באמצעות Screaming Frog.
פשוט הורידו את התוכנה – העתיקו את כתובת האתר ובצעו חיפוש
לאחר מכן בלשוניות Page Title & Meta Description חפשו האם יש לכם כותרות ותיאורים משוכפלים
כפי שניתן לראות באתר שלי לא נמצא כותרות ותיאורים כפולים
אם לדפים חשובים באתר שלכם יש תגי מטא כפולים, אני ממליץ לשכתב אותם בהקדם האפשרי.
שלב 16: כתבו פוסט שיכבוש את הפסגה
כתבו פוסט השלב האחרון בביקורת קידום אתרים הוא פרסום תוכן בטכניקת גורדי השחקים.
למה?
זה עוזר לגוגל למצוא במהירות לאנדקס את כל השינויים שביצעתם זה עתה
קודם כל, בדקו את 10 התוצאות המובילות עבור מילת מפתח שאתם רוצים להיות מדורגים.
לאחר מכן פרסמו תוכן שנותן פי עשר יותר מידה מהתוצאות שמצאתם.
לבסוף, הגיע הזמן לקדם את הפוסט שלכם. זה החלק המשמעותי ביותר.
כשגוגל רואה מבול של אנשים (וקישורים) שמגיעים לאתר שלכם הם אומרים: "האתר הזה מפוצץ. אנחנו צריכים לשלוח את Googlebot לשם ועכשיו "
(כמו שציינתי קודם, זה עוזר לגוגל לעבד במהירות את כל השינויים שביצעתם באתר שלכם).
הפיצו דיוור לקהל הגולשים לכם, השתמשו בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכל פלטפורמה אחרת להגיד לגולשים פרסמתי תוכן חדש בעל ערך של ממש שכדאי לכם לקרוא.
שלב 17: קבלו יותר מהקישורים הפניימים שלכם
קישור פנימי הוא אחת האסטרטגיות המוערכות ביותר לקידום אתרים בעולם.
השאלה היא: איך מקשרים פנימיים בדרך הנכונה?
זה פשוט: וודאו שאתם מקשרים לדפים בעלי סמכות גבוהה ככל האפשר.
אם מעניין אתכם (ואמור לעניין) רשימת הקישורים הפניימים שלכם אתם יכולים לראות את כל הקישורים הפנימיים של האתר שלכם בקונסולות החיפוש של גוגל בלשונית "קישורים"
טיפ ממקצוען:
יתכן ותמצאו קומץ דפים לא חשובים בדוח זה.
לדוגמה, יתכן שיהיו לכם הרבה קישורים המצביעים על מדיניות הפרטיות או דף צור קשר.
זה בדרך כלל מכיוון שאתם מקשר לדפים אלו מהניווט או הכותרת התחתונה של האתר שלכם.
שלב 18: השתמשו בכלי לביקורות אתרים
ניסיתי לשמור על תהליך הביקורת של קידום אתרים כזה שאינו טכנולוגי ככל האפשר.
אבל אם אתם רוצים להעמיק בנושא קידום אתרים טכני, אני ממליץ מאוד להשתמש בכלי לביקורת ובדיקה על קידום אתרכם.
על איזה כלי אני ממליץ? כלי ביקורת האתרים של SEMRUSH
הכלי אשר מופיע באתר קל מאוד לשימוש. בנוסף, הדוחות פשוטים להבנה ועוזרים לנקוט בפעולה מיידית.
כמובן שישנם עוד כלים רבים שכדי לבדוק ולחקור כדי להפוך את האתר לעוד הרבה יותר טוב.
שלב 19: אופטימיזציה לריצ' סניפטס
ריצ' סניפטס מובילים יכולים להגדיל באופן דרמטי את התנועה האורגנית שלכם
כדי להופיע כריצ' סניפטס
- בצעו אופטימיזציה של התוכן שלך לנייד
- אתר מאובטח – HTTPS
- השתמשו בהרבה כותרות (תגיות H2 ו- H3)
- הוסיפו תשובה קצרה לשאלות (42 מילים)
- קישור למשאבי הסמכות
זהו להפעם, יש לכם שאלות? אשמח לשמוע את דעתכם.