19 בדיקות לשנת 2023 שאתם חייבים לבצע לאתר שלכם (חלק א')

היום אני הולך להראות לכם בדיוק כיצד לבצע בדיקות קידום אתרים לאתרכם. ואני צריך לדבר על משהו חשוב: זוהי בדיקת אתר לא טכנית. אז אם אתם לא בדיוק טכניים אתם תאהבו את הצעדים הפשוטים במדריך זה. בואו נתחיל!
קידום אתרים

שלב 1: מצאו ומחקו דפי זומבי

שלב 1: מצאו ומחקו "דפי זומבי"

כנסו לגוגל והקלידו את שם האתר שלכם בפקודה הנ"ל

site:”yoursite.com”

קידום אתרים

אם המספר הזה גבוה משחשבתם, אתם לא לבד .

למעשה… 

לרוב האתרים יש יותר מ- 50% דפים ממה שהם צריכים. (אני קורא לדפים הנוספים האלה " דפי זומבי ")

כפי שמתברר, מחיקת דפי זומבי יכולה להביא לכם תנועה אורגנית רבה יותר.

מדוע זה עובד כל כך טוב? ובכן, גוגל אמרה שתכנים רבים יותר לא משפרים את האתר שלך .

קידום אתרים

וכשאתם מוחקים דפי זומבי אתם נותנים לגוגל את מבוקשה.

טיפ מקצועי: מחיקת דפי זומבי הופכת גם את בדיקת קידום אתרכם להרבה יותר קלה

פחות דפים = פחות בעיות עם זאת, הנה הסוגים הנפוצים ביותר של דפי זומבי:

  • דפי ארכיון
  • עמודי קטגוריות ותגים (WordPress)
  • דפי תוצאות חיפוש
  • תוכן קצר (פחות מ- 50 מילים) 

מה שמוביל אותנו לשלב השני שלנו..

שלב 2: בדקו האם האתר שלכם ידידותי לנייד

קידום אתרים למכשיר נייד חשוב מאי פעם. 

למה? ראשית, 60% מחיפושים בגוגל הם כעת ממכשירים ניידים.

בנוסף, גוגל החלה לאחרונה להשתמש באלגוריתם הראשון לנייד .

קידום אתרים

משמעות הדבר היא שגוגל משתמשת כעת בגרסת המובייל של האתר שלכם לחיפושים ניידים ושולחניים.

השאלה היא: איך אתם יודעים האם האתר שלכם ידידותי לנייד? 

השתמשו בכלי הבדיקה הידידותי לנייד של גוגל .

קידום אתרים

הכניסו את האתר שלכם לכלי הבדיקה

קידום אתרים

ותראו האם גוגל מחשיבה את האתר שלכם כאתר שעבר אופטימיזציה למכשירים ניידים

קידום אתרים

שלב 3: ודאו שגוגל אינדקס גרסה אחת של האתר שלכם 

האם ידעתם שאפשר להוסיף גרסאות שונות לאתר שלכם לאינדקס בגוגל? 

זה נכון.

לדוגמה, הנה 4 גרסאות שונות של אותו אתר

http://yoursite.com 

https://yoursite.com 

http://www.yoursite.com

https://www.yoursite.com

לי ולכם הם די זהים.

אבל לא לגוגל

אלא אם תפנו מחדש גרסאות כאלו באופן מקצועי, גוגל תחשיב אותן כאתרים נפרדים לחלוטין.

(לא טוב)

למרבה המזל, זה קל לבדוק … ולתקן. 

פשוט הקלידו על כל אחת מארבעת הגרסאות השונות בדפדפן שלכם

כולן צריכות בסופו של דבר להפנות לאותו URL

במקרה שלי, גרסת ה- WWW של האתר שלי מפנה מחדש ל-  seo-fix.co.il

וכשמישהו מבקר בגרסת HTTP של האתר שלי, הוא מופנה מחדש לגרסת HTTPS.

הכל טוב.

אם גרסת האתר שלכם אינה מנותבת מחדש כראוי, אין מה לדאוג.

בצעו הפניות 301 לגרסא שבה ברצונכם להשתמש.

לאחר מכן עברו לשלב מספר 4.

שלב 4: להאיץ את האתר שלכם

לפני כמה שנים גוגל אישרה כי מהירות הטעינה של האתר שלך היא גורם דירוג .

לאחרונה הם הפיקו עדכון חדש שהופך את המהירות לחשובה עוד יותר.

קידום אתרים

כך תגרמו לאתר שלכם לטעון ממש ממש מהר:

ראשית, נקו את קוד ה- HTML של האתר שלכם. אתה יכול בקלות למצוא בעיות בקוד שלך באמצעות PageSpeed ​​Insights .

קידום אתרים

טיפ מקצועי: אל תנתחו רק את דף הבית שלכם. בדקו גם 2-3 עמודים פנימיים. אני מדבר על פוסטים בבלוגים, דפי שירות ודפי קטגוריה.

שנית, הריצו מבחן מהירות. 

בדיקה מסוג זה למעשה טוענת את הדף שלכם … ומאפשרת לכם לדעת על שגיאות שמאיטות את העניינים. 

אני באופן אישי נורא ממליץ על GTMetrix.

קידום אתרים

בנוסף, בדקו את התמונות שלכם. תמונות ענקיות יכולות לעשות נזק רב למהירות האתר שלכם. לכן אני ממליץ לדחוס את התמונות שלכם עם תוסף וורדפרס כגון Bulk ShortPixel.

טיפ מקצועי: שדרגו את האחסון שלכם. אם אתה מוציא 40 שקל לחודש על אחסון, אל תצפו לזמני טעינה מהירים.

שלב 5: מצאו ותקנו בעיות באינדקס

בשלב הבא, זה הזמן למצוא דפי אינטרנט שגוגל לא מוסיף לאינדקס. 

לשם כך, הפעילו את קונסולת החיפוש של גוגל.

הדוח "Index Coverage" יראה לכם רשימת דפים שהם לא יכלו להוסיף לאינדקס מסיבה כלשהי.

קידום אתרים

כפי שניתן  לראות, Seo-Fix הוא די נטול שגיאות.

בסדר?

אולי. 

כדי לבדוק שוב שהכל ממש בסדר, אני ממליץ על כלי חינמי לקידום אתרים שנקרא Screaming Frog.

קידום אתרים

התוכנה סורקת את האתר שלכם באותה דרך שגוגל הייתה עושה. וזה מאפשר לכם לדעת על דפים שאינם יכולים לגשת אליהם.

קידום אתרים

(לדוגמה, אם אתם חוסמים בטעות דף בקובץ robots.txt של האתר … או שיש לדף תג noindex).

אז אם אתם מוצאים דף חסום, בדקו שוב אם הוא אמור להיחסם.

שלב 6: בדקו את התנועה האורגנית של האתר

עכשיו הגיע הזמן לראות כמה תנועה אורגנית אתם מקבלים

 לשם כך, עברו אל Google Analytics.

Acquisition>> All Traffic >> Channels.

קידום אתרים

בחרו בחיפוש אורגני ותראו בדיוק כמה אנשים ביקרו באתר שלכם ממנועי חיפוש בחודש שעבר (או בטווח התאריכים שבחרתם).

אם התנועה האורגנית שלכם שטוחה (או יורדת), אל תדאגו .

המטרה בשלב זה היא רק לראות היכן אתם נמצאים.

דברים צריכים להתחיל להשתפר ברגע שתסיימו את בדיקת הקידום הנוכחית. אם כבר מדברים…

שלב מס '7: On-Page ואיך לשפר אותו

עבודות בתוך האתר (On -Page) זה תהליך עצום שיכול לקחת מספר רבים של ימים.

סביר להניח שאין לכם זמן לבצע אופטימיזציה על כל עמוד באתר שלכם.

למרבה המזל אתה לא צריכים.

הנה מה שצריך לעשות במקום:

ראשית, זהו את חמשת העמודים החשובים ביותר של האתר. .

  • אלה יכולים להיות עמודים ש:
  • מתמקד במילת מפתח חשוב
  • מקבל פחות תנועה מבעבר
  • כבר מדורג טוב … אבל יש לו פוטנציאל להגיע לטופ 5 בגוגל

אם אתם באמת לחוצים בזמן התמקדו ב-5 האסטרטגיות הבאות:

  • כללו את מילת המפתח של האתר בתג הכותרת
  • כללו את מילת המפתח של האתר במאה המילים הראשונות של האתר
  • הוסיפו 5+ קישורים חיצוניים
  • הוסיפו 5+ קישורים פנימיים
  • השתמשו במילות מפתח LSI 

ברגע שכל האסטרטגיות הללו קיימות, בואו ונצלול ישר לשלב מספר 8:

שלב 8: הגדירו מעקב אחר הדירוג של מילות המפתח

עכשיו הגיע הזמן להתחיל לעקוב אחר הדירוג שלכם ב- SERPs.

יש מיליון כלי מעקב אבל בעיניי, הכי טוב שיש SEMrush . למה? SEMrush הוא מדהים מכיוון שהוא לא רק עוקב אחר מילות המפתח שאתה נותנים לו. (למרות שהוא גם עושה זאת)

מה שמגניב ב- SEMrush הוא שהוא מוצא אוטומטית מילות מפתח שהאתר שלכם מדורג עבורן .

קידום אתרים

מגניב, נכון?

שלב 9: נתחו את הקישורים שלכם

אין ספק בכך:

קישורים נכנסים עדיין חשובים ממש.

למעשה, מחקרים רבים הראו ומצאו כי קישורים נכנסים מתואמים עם דירוג יותר מכל גורם אחר .

ועכשיו הגיע הזמן לנתח את פרופיל קישורי האתר שלכם

הנה כיצד: ראשית, הזינו את קישור האתר לכלי ניתוח לניתוח קישורים נכנסים. (אני משתמש ב -Semrush בשלב זה. אבל אתם יכולים להשתמש ב- SEO Majestic או ב- Moz ) ותקבלו את דוח הקישורים.

קידום אתרים

לאחר מכן, בדקו את הדומיינים המפנים.

דומיינים מפנים = מספר האתרים המקשרים לאתר שלכם

קידום אתרים

רוב הקישורים של האתר שלכם צריכים להגיע מאתרים אמיתיים. 

אם אתם מבחינים שרוב הקישורים שלכם הם מאתרים מפוקפקים, אולי תרצו להתנער מאותם קישורים .

עצה מקצועית: קישורי ספאם הם חלק מכל פרופיל קישור. אז אל תלחצו אם אתם רואים כמה קישורי ספאם בפרופיל הקישורים שלכם.

זהו לבינתיים, נתראה בחלק ב' בו נמשיך לדבר על עוד כמה בדיקות שחשוב לבצע כדי לגרום לקידום האתר להיות עוד יותר טוב.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.