קידום אתרים לעסקים קטנים: קידום אורגני או ממומן?

מהו מקומו של קידום אתרים לעסקים קטנים בהיבט האורגני והממומן, על רקע שפע האופציות של שיווק וקידום בגוגל.
קידום אתרים לעסקים קטנים

יש היום כמות עצומה של שיטות, טכניקות, ערוצים וכלים לעשות שיווק דיגיטלי וזה לא מסתיים בזה. בכל יום מתווספים כלים וטכניקות חדשות. אבל מהי האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם? איך אתם מחליטים אם קידום אתרים לעסקים קטנים צריך להיות קידום PPC ממומן או קידום אורגני? מה מתאים למי? והאם צריך ללכת גם על הביצה וגם על התרנגולת?

מה הטמפלייט שלכם?

הדבר הכי חשוב שיוביל אתכם להחלטה איזה סוג של שיווק דיגיטלי אתם רוצים לעשות, קשור בפילוח. פילוח או רימרקטינג כפי שקוראים לו, מאפשר היום למפרסמים ולמקדמי האתרים, לנסות להגיע כמה שיותר קרוב לגולשים, לתחומי העניין שלהם, לזהות את הכוונות שלהם ולהציע להם משהו שהם אולי מעוניינים בו. אם אתם אנשי שיווק אתם יכולים להתייחס לזה כאל סוג של תבנית, שאליה עליכם לצקת את התכנים הרצויים ללקוחות שלכם וזה חייב להיות אישי ומותאם. מפת האסטרטגיה שלכם תוביל אתכם לשיטה הנכונה כדי לעזור ללקוח שלכם לצמוח בעולם הדיגיטלי. יש לו נכס דיגיטלי, ועליכם מומחי קידום אתרים לשמור עליו. עליכם לעשות הכול כדי שהאתר שלו ייצור אינטראקציה או מעורבות של הגולשים לגבי השירות או המוצרים שהוא מציע. זה עשוי לקרות בקידום אורגני וזה יכול להיות גם בשיווק דיגיטלי אחר ומקיף. לפזר נכסים בעולם הדיגיטלי, הוא בהחלט מהלך שמאפשר לנו לתקוע יתדות במרחב הווירטואלי, לבלוט, להיחשף ולגרום לגולשים להגיע אלינו.

שיווק בעולם המקוון

קידום אתרים לעסקים קטנים וגדולים כמו גם קידום בגוגל PPC, אלה הם רק חלק מהיכולות והכלים שמציעה הרשת לכל עסק וחברה. שלא כמו בעולם הפרסום במציאות, הרשת הדיגיטלית מציעה המון אפשרויות למדוד, לנטר, לנתח ולבקר כל פעולה בשרשרת השיווק שלנו. זה מה שמאפשר היום לקלוע לקמפיין הנכון ולהביא תוצאות, כי כל הזמן אנחנו עם היד על העכבר. יכולת ניטור מידע ועיבוד מתבצעים גם בקידום אורגני לעסקים קטנים החל מבחירת מילות המפתח הניתנות למעקב ולאופטימיזציה וכלה בתגובות לאתר מצד הגולשים. כל אלה מאפשרים הסקנת מסקנות, יישום ושיפור מדדים שונים. גוגל אנליטיקס היא הכלי שמודד פעילות בתוך כל אתר ואין משרד פרסום דיגיטלי או מקדם אורגני שלא עושה בה שימוש.  פעילות העיבוד הזו, היא בסיס להרבה מאוד סטארט-אפים משום שיש עוד מה לייעל בתוצאות השיווק ברשת, בין אם זה דיגיטלי נטו או בהתערבות אנושית. הרזולוציה שאליה אפשר להגיע בפילוח של קהלי היעד, אגב ביצוע כל הפעולות הדרושות כדי להגיע אליהם בשיווק או בקידום אורגני, מוכיחים כי הרשת מתפתחת כל הזמן, הכלים משתכללים ובאמת השמיים הם הגבול.

מי גולש ברשת?

המידע הסמוי והגלוי הזורם ברשת, מאפשר לדעת על כל גולש הרבה מאוד דברים. התנהגות, דמוגרפיה, מוצרים, שירות ועוד. זה נכון לגבי צרכנים וזה נכון לגבי משווקים זה נכון לגבי קידום אורגני ולגבי קמפיין שיווק. כך ניתן לדלות מידע על כל מפרסם, שהוא מצדו עושה כל מיני פעולות כדי לדעת לאן לפרסם ובאיזה ערוצים, פורומים ועוד. הכל כדי לדבר עם הגולשים המתאימים. המודל הזה שמאפשר לדעת כל כך הרבה מצד אחד מאיים על הפרטיות, אבל מצד שני מאפשר היום לקלוע לכמה שיותר עמוק בקרב קהלי היעד עם הצעות מאוד רלבנטיות, הודות למסע הסימנים שמותיר אחריו של גולש בגלישה שלו ברשת. כל חיפוש, כל השתתפות ברשת החברתית, בפורום כלשהו ועוד, נחתמים, מעובדים והופכים לקהלי היעד המוגדרים של כל אחד.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.