כאשר מדברים על קידום אתרים וגול הכול השתנה. עמודי התוצאות, טכנולוגיית החיפוש, האלגוריתמים, אחזור המידע הפכו להרבה יותר מתוחכמים. היום אפשר גם לחפש באמצעות דיבור קולי, יש יותר חיפושים מהנייד ובעצם, גוגל הפך להיות השער שלנו לחיפוש כל דבר. אנחנו צרכני תוכן ולכן התוכן נשאר המלך. לכן כפי שניתן להבין, אם גוגל משתנה, גם מלאכת קידום האתרים משתנה ואין איש קידום אתרים לעסקים קטנים או גדולים שלא מתאים את העבודה שלו לגוגל.
קידום אתרים אורגני עבר גם הוא שינויים ותהפוכות, וכל מומחה קידום אתרים או אחר עוקב בקפדנות אחרי השינויים שמתרחשים בעולם הדיגיטלי. למומחה קידום אתרים אסור להישאר מחוץ למשחק (ולגוגל) אפילו יום.
טכניקה של שילוב מילות מפתח!
כל מומחה של קידום אתרים לעסקים קטנים (או גדולים) יודע שהיום אי אפשר להסתמך על לינקים כדי להביא גולשים חדשים לאתר. נכון שקישורים ומילות מפתח הם עדיין שלב חשוב בתהליך קידום האתרים, העקרונות הן אותן עקרונות אבל הדרך והטכניקה למילים הללו השתנה. קידום אתרים לעסקים קטנים ב-2018 עושה את אותו קידום אתרים שנעשה לפני 10 שנים, אבל הוא בהחלט לוקח בחשבון את הדרישות החדשות של גוגל ואת המיקוד הנדרש היום.
מדפדפים לגוגל מכל מסך!
הדפדוף לגוגל נעשה תחילה רק דרך מחשב, היום יש אפשרויות שונות להתחבר למנוע החיפוש דרך כל מיני מסכים ומערכות הפעלה. ממחקרים עולה כי רוב המשתמשים היום במנוע החיפוש משתמשים במחשבים ניידים ובסמארטפונים. גוגל לא אדישה לזה וכאשר היא מבינה שרוב החיפושים אליה נעשים מניידים, היא תשים דגש על חווית השימוש מהנייד. גרסת המובייל של האתר שלכם היא שקובעת בין השאר את הדירוג שלכם בגוגל. לכן אין כמעט אתר אחד היום שהוא לא רספונסיבי. אבל זה לא הכול, אם חשבתם לחפף בתוכן שלכם לנייד, זו בהחלט טעות. הקפידו על רמה גבוהה כי העובדה שאנשים מחפשים מידע דרך הנייד, לא מצדיקה זלזול באינטלגנציה או בעברית שלהם ולא חסר כותבי תוכן איומים. בצעו אופטימיזציה וצרו חווית משתמש ואימות בסרצ' קונסול וגם מחקר המילים שלכם הולך להשתנות כאשר מדובר בניידים. השתמשו בכמה יותר מילות מפתח, תוכן עשיר ומילים נרדפות. העבירו לגולשים גם מהניידים את כל המידע כדי שלגוגל יהיה קל להבין את החיפוש ולהציע את האתר שלכם לגולשים.
אתר מהיר זה אדיר!
גוגל בודק כאמור גם את חווית המשתמש באתר שלכם, ומצפה לחוויה מושלמת. אחד הפרמטרים החשובים הוא שימוש במהירות. זהו מדד חשוב בדירוג של גוגל דפים באתרים. הוא לא אוהב אתרים כבדים ומסורבלים. זה אומר שאתם צריכים לכווץ תמונות, להסיר תוספים, לנקות את הקוד ותפריט הניווט צריך להיות קל, ברור ובסיסי וקל להבנה. תגיות תטא, כותרות ועוד. האלגוריתם של ה-SEO היום מבין את הסמנטיקה יותר טוב, מנועי החיפוש שמים דגש על צירופי מילים, פילוח, מילים נרדפות ושימוש במילות מפתח. אבל היום המטרה היא לא להתמקד רק בביטוי אלא לזהות דפוסי מחשבה והתנהגות. גוגל היום מסתכלת לא רק על המילים, אלא על התוכן שיש בו מילים היוצרות את הקשרים בתוך התוכן עצמו.




