קידום אתרים טכני: המדריך המלא והמקיף ביותר (מעודכן 2023)

האם אתם מחפשים מדריך מקיף לקידום אתרים טכני לשנת 2023? אל תחפשו עוד כי הגעתם למקום הנכון!
קידום אתרים טכני

תוכן עניינים

במאמר זה, נסקור את כל האלמנטים החיוניים של קידום אתרים טכני שאתם צריכים לדעת כדי לבצע אופטימיזציה מושלמת ובכך להבטיח שהאתר שלכם ידורג גבוה בגוגל בכל מילות החיפוש הרלוונטיות שלכם.

 קידום אתרים עשה כברת דרך בשנים האחרונות, וכבר לא מדובר רק באופטימיזציה של מילות מפתח ותוכן. קידום אתרים טכני הפך לחלק חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. קידום אתרים טכני מתמקד בקצה האחורי של האתר, ומבטיח שהוא מותאם למנועי חיפוש שיוכלו לסרוק ולהוסיף את דפי האתר שלכם לאינדקס של גוגל. עם ההתפתחות המתמדת של האלגוריתמים של מנועי החיפוש, חיוני להישאר מעודכן לגבי שיטות עבודה מומלצות לתהליך מתקדם ומקצועי של קידום אתרים טכני. 

Seo Fix קידום אתרים לעסקים הכינה לכם רשימה מלאה הכוללת טיפים למתחילים ומתקדמים שתוכלו ליישם עוד היום באתרכם ולעזור לו (ולכם) להגיע להרבה יותר לקוחות, אנחנו מראש מדגישים מדריך זה כולל פעולות טכניות מורכבות שיש לבצע רק כאשר אתם בטוחים שאתם יודעים שאתם יודעים מה לעשות וכמובן אתם מוכנים לקבל הרבה יותר לקוחות! אז קדימה שנצלול פנימה? יאללה מתחילים!

קידום אתרים אורגני בגוגל

המדריך המקיף לתהליך קידום אתרים טכני מתקדם

להלן רשימת בדיקת SEO טכנית מקיפה לשנת 2023 המכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת:

ארכיטקטורת אתרים

  • ארכיטקטורת האתר שלכם צריכה להיות אינטואיטיבית, עם ניווט ברור ומבנה לוגי. ודאו שכל עמודי האתר נמצאים במרחק של לא יותר משלושה קליקים מדף הבית. 
  • צרו מפת אתר XML כדי לעזור למנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר שלך לאינדקס. ניתן לייצר מפת אתר באופן פשוט ונוח עם תוסף YOAST המומלץ, לאחר מכן העלו אותו לגוגל קונסול כדי לעזור למנוע החיפוש לסרוק את דפי האתר שלכם.

מהירות האתר

מהירות האתר היא גורם מכריע הן עבור חווית המשתמש והן עבור קידום אתרים. ודאו שהאתר שלכם נטען במהירות, במיוחד במכשירים ניידים. 

  • בצעו אופטימיזציה של תמונות ואל תעלו תמונות בקבצים גדולים במיוחד, השתמשו בתוכנות כיווץ תמונות כדי לא לפגוע באיכות התמונה ולהקטין את גודלה.
  •  השתמשו ברשת אספקת תוכן (CDN) כדי להפחית את זמני הטעינה של האתר, אתר שנטען מהיר יותר תורם גם לתהליך הקידום כי פקטור משמעותי מבחינת מיקומי מילות המפתח הוא גם זמן מהירות האתר.

אופטימיזציה לנייד

  • אופטימיזציה לנייד היא חיונית, מכיוון שרוב משתמשי האינטרנט ניגשים לאתרים מהסמארטפונים שלהם. ודאו שהאתר שלך מותאם לנייד ורספונסיבי.
  • השתמשו במבחן הידידותי לנייד של גוגל כדי לבדוק אם האתר שלכם עומד בקריטריונים.

אבטחת אתר

  • אבטחת האתר היא קריטית הן לאמון המשתמש והן לקידום אתרים. ודאו שלאתר שלכם יש אישור SSL ושכל הדפים מוצגים ב-HTTPS. 
  • השתמשו בחומת אש של יישום אינטרנט (WAF) כדי להגן על האתר שלכם מפני התקפות זדוניות.

אופטימיזציית אתר

  • אופטימיזציית אתר כוללת אופטימיזציה של דפים בודדים עבור מילות מפתח ספציפיות והבטחת תוכן איכותי ורלוונטי. 
  • השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כגון Semrush או Keyword Planner כדי לזהות מילות מפתח בעלות פוטנציאל גבוה ולהשתמש בהן בתוכן, בכותרות המטא, בתיאורים ובכותרות האתר.

אופטימיזציה טכנית של תוכן

  • אופטימיזציה טכנית של תוכן כוללת אופטימיזציה של תוכן האתר הן עבור מנועי החיפוש והן עבור משתמשים. 
  • השתמשו בנתונים מובנים כדי לעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן שלכם. ודאו שהתוכן שלכם קל לקריאה וכולל כותרות, תמונות וסרטונים מתאימות.

מבנה כתובת האתר

  • מבנה URL נקי חיוני הן למשתמשים והן למנועי חיפוש. ודאו שכתובות האתרים שלך קצרות, תיאוריות וכוללות את מילת המפתח היעד. 
  • השתמשו במקפים כדי להפריד בין מילים בכתובות אתרים, בניגוד לקו תחתון.

קנוניזציה

  • קנוניזציה היא תהליך בחירת הגרסה המועדפת של כתובת URL כאשר ישנן מספר גרסאות של אותו תוכן. השתמשו בתגים קנוניים כדי לומר למנועי החיפוש איזו גרסה להוסיף לאינדקס. 
  • השתמשו ב-Google Search Console כדי לזהות בעיות קנוניזציה כלשהן ופתרו תקלות אתר בעייתיות שעלולות להפריע לתהליך הקידום.

Robots.txt

  • השתמשו בקובץ robots.txt כדי לקבוע אילו דפים מנועי חיפוש יכולים לסרוק ולהוסיף לאינדקס. 
  • ודאו שאינכם חוסם דפים חיוניים. השתמשו בבודק Robots.txt של Google כדי לזהות בעיות כלשהן.

קישורים פנימיים

  • קישורים פנימיים הן חלק חיוני מקידום אתרים טכני, מכיוון שהוא עוזר למנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר לאינדקס. 
  • ודאו שאתם מקשרים לדפים הרלוונטיים באתר. השתמשו בטקסט עוגן תיאורי כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את ההקשר של הדף המקושר.

קישורים חיצוניים

  • קישור חיצוני חשוב גם הוא, מכיוון שהוא עוזר למנועי החיפוש להבין את הסמכות והרלוונטיות של האתר שלכם. ודאו שאתם מקשרים לאתרים איכותיים וסמכותיים. 
  • השתמשו בקישורים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם, בנוסף פתחו גוגל לעסק שלי וכתבו שם את הפרטים הנכונים של העסק, כך גוגל גם יעזור להבין את האתר וגם עוזר למיתוג האתר.

סכמה – Schema Markup

  • סכמות עוזרות למנועי החיפוש להבין את ההקשר של האתר שלכם ולשפר את שיעור הקליקים שלך (CTR) בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERPs).
  • השתמשו בסכמות כדי לתאר את התוכן והמבנה של האתר שלכם.

גוגל אנליטיקס וגוגל קונסול

  • Google Analytics ו-Search Console הם כלים חיוניים לניטור ביצועי האתר ולזיהוי בעיות טכניות באתר.
  • ודאו שהאתר שלכם מחובר לשני הכלים ושאתם עוקבים אחר הנתונים ומנתחים אותם באופן קבוע.

הפניות 301

  • הפניות חיוניות בעת העברה או מחיקה של דפים באתר שלכם. השתמשו בהפניות 301 כדי להבטיח שמשתמשים ומנועי חיפוש יופנו לדף הנכון.
  • השתמשו ב-Google Search Console כדי לזהות בעיות בהפניות וטפלו במה שצריך.

נתונים מובנים

  • נתונים מובנים עוזרים למנועי החיפוש להבין את התוכן והמבנה של האתר. השתמשו בנתונים מובנים כדי לספק הקשר ולשפר את הנראות של האתר שלכם בגוגל. 
  • השתמשו בכלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל כדי לבדוק את הנתונים המובנים של האתר שלכם.

HTTPS

  • כפי שהוזכר קודם לכן, אבטחת האתר היא קריטית הן לאמון המשתמש והן לקידום אתרים. ודאו שכל הדפים באתר שלכם מוצגים באמצעות HTTPS.
  • השתמשו בספק אישורי SSL מכובד וחדשו את התעודה שלכם לפני שתוקפו יפוג.
מפת אתר XML
  • מפת אתר XML עוזרת למנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר לאינדקס. ודאו שמפת האתר שלכם מעודכנת וכוללת את כל הדפים החשובים באתר.
  • השתמשו ב-Sitemap Validator של Google כדי לאמת את מפת האתר שלכם.

נגישות

  • נגישות כוללת הבטחה שהאתר שלכם ניתן לשימוש עבור אנשים עם מוגבלויות. ודאו שהאתר שלכם תואם להנחיות נגישות, כגון WCAG 2.0.
  • השתמשו בקורא מסך כדי לבדוק את הנגישות של האתר שלכם והוסיפו דף הצהרת נגישות.

אינטגרציה של רשתות חברתיות

  • אינטגרציה של רשתות חברתיות יכולה לעזור לשפר את הנראות של האתר שלכם ולקבלת תנועה נוספת לאתר. ודאו שאתם מקשרים לפרופילי הרשתות החברתיות שלכם ושהתוכן ניתן לשיתוף בקלות.
  • השתמשו בכלי ניהול של רשתות חברתית כדי לתזמן ולנתח פוסטים ברשתות החברתיות שלכם.

קידום אתרים טכני הוא תהליך אופטימיזציית אתר מאחורי הקלעים בכלים בתוך מערכת ניהול האתר וכמו כן באמצעות הכלים של גוגל כדי לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש.

קידום אתרים טכני חיוני כדי להבטיח שמנועי חיפוש יכולים לסרוק ולהוסיף את האתר שלכם לאינדקס של גוגל ובכך לשפר את הנראות של האתר בדפי תוצאות וכמובן להיות מדורג גבוה יותר בגוגל.

קידום אתרים טכני מתמקד בעבודה מאחורי הקלעים בעוד שקידום האתר מתמקד באופטימיזציה של דפים בודדים עבור מילות מפתח ספציפיות והבטחת התוכן איכותי ורלוונטי.

חשוב להישאר מעודכן לגבי שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים טכני, מכיוון שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש מתפתחים כל הזמן. סקרו ועדכנו את רשימת הפעולות לקידום טכני באופן קבוע.

כל המרכיבים של קידום אתרים טכני חיוניים, אבל מהירות האתר, אופטימיזציה לנייד ואבטחת האתר חשובים במיוחד.

אפשר לבצע פעולות של קידום אתרים טכני באופן עצמאי, אבל זה יכול להיות מסובך וכמובן זה דבר שלוקח לא מעט זמן. תשקלו לשכור איש מקצוע כדי להבטיח שהאתר שלכם מותאם באופן מלא למנועי חיפוש.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.