קידום אתרים לעסקים קטנים – המדריך למתחילים

קידום אתרים לעסקים קטנים, זה מונח וביטוי שקיים רק מאז שהאינטרנט הפך להיות חלק אינטגרלי מחיינו. עד אז לא היה קיים ביטוי כזה, בכל אופן לא בפרשנות שלו היום.
קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אורגני ובכלל אורגני זה משהו שבעצם מתפתח מתוך עצמו ויש לו את התנאים לכך. כאשר אומרים קידום אתרים אורגני מתכוונים למידע. מידע שרוצים להפיץ ברשת מתוך כוונה ומגמה מסוימת.

כדי להבין מדוע יש בכלל קידום כזה, בואו נלך להתחלה לרגע הראשון בו אדם כלשהו בכל מקום בעולם מקליד בשורת השאילתה של גוגל משהו שהוא מחפש. זה יכול להיות ארון, רופא שיניים,

חתול מנומר או מאפרה. כשהוא מחפש משהו, הוא מתקשר עם האינטרנט באמצעות המילים שהוא מקליד, הוא בעצם יוצר קשר מנוע החיפוש אליו הוא נכנס ולרוב זה גוגל.

מדברים עם גוגל בשפה שלו

כאשר גוגל מקבלת את השאילתה, הוא מתחיל לעבוד. אז הוא מתחיל לסרוק את כל האתרים בהם מצוינות המילים (או חלקן) שנכתבו בשאילתה. ואז הוא יעלה לגולש את התוצאות שלו והן יהיו בדרך כלל לפי כל מיני פרמטרים. כל מי שעושה קידום אתרים לעסקים קטנים יודע את זה. 

אחד הפרמטרים החשובים (אבל לא רק) יהיה קיומן של המילים הללו שהגולש הקליד בטקסטים של אתר מסוים. המילים האלה צריכות להופיע לא פעם אחת אלא כמה פעמים ובסדר מסוים ובצורה מסוימת ובתוך תוכן משמעותי. גוגל תתפלאו יודע לזהות מאמרים שאין להם שום תוכן ענייני אבל הן מגובבות במילות מפתח בלי שום קשר למה שרשום, זה מה שחשבו כמה בעלי אתרים שהם יעשו כדי שגוגל יעלה אותם בתוצאות הראשונות שלו, אבל זה לא עובד ככה.

קידום אתרים מביא למקום הראשון בגוגל 

הפרמטרים של גוגל להעלות אתרים למקומות ראשונים, קשורים להרבה מאוד דברים. אחד מהדברים שמומחה קידום אתרים לעסקים קטנים רוצה לדעת, זה מה גוגל רוצה ממנו. מה עכשיו? כל פעם יש דרישות אחרות לגוגל והמקדמים מנסים לענות על כל הדרישות באתרים אותם הם מקדמים.

אחד הדברים שיודעים שעוזר לקידום אתר הוא תוכן המכיל מילות מפתח (ולכל בעל מקצוע, עסק או חברה יש את מילות המפתח הרלבנטיות שמובילות את הגולשים אליה). אבל לא מספיק שהמילים יופיעו בטקסט. הוא חייב להיות בעל ערך לגולשים והשילוב של מילות המפתח צריך להיות טבעי והרמוני.

דבר נוסף שתורם לתהליך קידום אתרים של אתר זה האופן בו הוא בנוי. אתר איכותי זה אתר שעולה מהר ולא נתקע, שהגלישה בו חלקה. שהניווט בו נוח למשתמש והוא מעניק חווית משתמש. כלומר הגולש מוצא כל מה שהוא מחפש מהר. יש כותרות גדולות לכל מידע. כותרות ותתי כותרות, מידע שקל למצוא. כתוב בצורה ברורה ונהירה וכמובן חף משגיאות כתיב.

הגדרת עמודים, תגיות ועוד

דבר נוסף הוא הגדרת העמודים מול גוגל ואת זה יודע לעשות כל מומחה קידום אתרים לעסקים קטנים. גם שינויים בקוד העמודים אם צריך כדי שלגוגל יהיה קל להגיע לעמודים האלה, לסרוק אותם ואחר כך להעלות אותם כאשר גולשים יקלידו מילות מפתח שנמצאים בדפים שלהם.

כאשר גוגל נתקל באתר איכותי, העונה על הרבה פרמטרים שהוא צריך לעמוד בהם, הוא יעלה את האתר הזה במקום גבוה בתוצאות שלו בנושא ובמילות המפתח הרלבנטיות שלו. זוהי מעין "המלצה" על האתר מכיוון שהוא עומד בפרמטרים שונים שחשובים לגוגל.

ידוע למשל שגוגל מאוד אוהב לקדם אתרי וורדפרס. זה לא אומר שהוא לא מקדם אתרים אחרים, אבל זה אומר שאם אתם רוצים לבנות אתר, אולי כדאי שתדאגו שהוא יהיה מהסוג שגוגל אוהב כי גוגל הוא זה שמקדם לכם את האתרים בתוצאות החיפוש, הוא המנוע.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.