קופירייטינג או מה השם והסלוגן שלך?

אחת המשימות של קופירייטר לעיתים היא להמציא שם למוצר או שירות חדשים, בתוליים. המצאת שם קולע ומנצח קשורה לכישרון של הקופירייטר לזהות את היתרון הכי גדול של המוצר ולהפוך אותו לשמו.
קופירייטינג

לעיתים שם המוצר מייצג רכיב חשוב ומשמעותי במוצר שיש לו יתרון בריאותי ידוע, ולכן המצאת שם על בסיס הרכיב הזה, עשויה לספק שם נכון למוצר עצמו. השם חייב להיות קליט ופשוט, כזה שזוכרים ולא רק אותו, אלא את הכוונה הנצורה בתוכו שכן בתוך שם של מוצר, חייב להיות רמז למוצר עצמו. לפיכך כל מי שייתקל בשם של המוצר מיד יבין גם מה ערכו.

סלוגן זהו משפט שכל קופירייטר חכם יודע שהוא נלווה לשמו של המוצר, באופן כזה שהוא מכיל בתוכו מידע בעל משמעות רבה מאוד שמבליט ומדגיש עוד יתרון ברור של המוצר. כמו קוקה קולה טעם החיים. משפט קצר שמתחיל במשקה ונגמר בחיים. חכם. ככה צריכים להישמע כל הסלוגנים המככבים היום באתרים, בג'ינגלים, פרסומות וקמפיינים ברשת.

עבודת קופירייטינג צריכה להיעשות על ידי קופירייטר מקצועי, כי התוכן זה המלך וכך צריך להתנהג אליו.

תוכן דף בית שמביא לקוחות!

קופירייטר הוא איש מקצוע מעולם התוכן אבל המקצוע שלו דורש הרבה מאוד קריאטיביות, שנינות וחדות שמעט מאוד קופירייטרים מתברכים בהם. למעשה כמעט כמו בכל מקצוע, גם לנישה הזו חדרו "חייזרים" כותבי תוכן ברמה נמוכה, שכתבו איזה מאמר קידום אחד או שניים והחליטו שהם מעניקים לעצמם את שרביט הכתיבה. אם כך, כותבת שורות אלה תחלץ את השרביט הזה מידיכם, משום שעפ"י התכנים שאני רואה ברשת, אני חושבת שהמילה ביזיון היא עוד ידידותית מול הפדיחות של שיבושי התחביר, הלשון והניסוח של התכנים באתרים רבים. חשוב מאוד להבין, דף בית שלא מנוסח כראוי, כתוב בשגיאות כתיב, תחביר לא תקני שלא לדבר על תוכן רדוד ודל,  לא מספק את המידע הנכון, לא גורם לגולשים להבין מה האתר משווק, מה היתרונות של המוצר או השירות שלו ועושה לו יחסי ציבור רעים מאוד. אז לטובת כל מי שעדיין לא הפנים את החשיבות של דף התוכן בכל אתר, הנה כמה טיפים.

  • דף בית צריך להיות קצר ולעניין. בכמה שורות הציגו את העסק של האתר.
  • הציגו את היתרונות שיש לו ואין לאחרים.
  • האדירו את חשיבות היתרונות שלו בכך, שתביאו דוגמאות לחוסר מקצועיות של מתחרים (בלי שמות כמובן).
  • מתגו אותו עם סופרלטיבים סבירים, כדי לא להבריח את הקונים,
  • דאגו לכך שממשפט למשפט, הגולש ירגיש שיש לו כאן הזדמנות. (איך עושים את זה? זה כבר עניין למקצוענים).
  • תנו לגולשים הרגשה שאתם מציעים לו משהו שאין בשום מקום אחר.
  • הבטיחו לכם רק מה שאתם מסוגלים לקיים.
  • אל תמכרו להם כלום, תגרמו להם לרצות לקנות. יש הבדל גדול!
  • הציעו להם עוד מידע עם הנעה לפעולה והשארת פרטים.

דף הבית וקטגוריית האודות הם הפרצוף שלכם ושל העסק שלכם, אם זה לא יהיה מקצועי, גם אתם לא תיראו מקצועיים בעיני הגולשים, אז כדאי שתחשבו מי כותב לכם את התכנים באתר. עבודה של קופירייטר ביחד עם חברת קידום אתרים לעסקים היא הבחירה הנכונה ביותר בשביל כל עסק כי כאשר מקדם האתרים והקופירייטר עובדים ביחד – הדרך להצלחה טובה עוד יותר.

מהי כתיבה יצירתית?

כתיבה יצירתית היא היכולת של קופירייטר מוכשר לקחת משהו ולתאר אותו באופן יצירתי. הנה לדוגמה משפט יצירתי: כאשר תשתמשו בסבון הנוזלי עם ארומת הלוונדר, אל תתפלאו אם ריחם של שדות טוסקנה יחדור מבעד לחלון שלכם ויפיח באדי המקלחת ריחות משכרים בצבעי לילך שאין להם סוף והם נוגעים בשמים, ממש כמו הסבון הזה שמטפטף לכם עכשיו על כפות הרגליים…". האמת היא שמי שאיננו יצירתי, לא יכול להיות כזה, ומי שלא מוכשר בכתיבה, מוטב שימצא לעצמו מקצוע אחר, גם כדי לא לחלל את השפה, הכישרון והיכולות של כותבים טובים וגם כדי שבאמת יצליח במקום שבו הוא יכול במקום להיות כותב בינוני ומטה. חבל!!!

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.