פרסום באינטרנט לעסקים קטנים בעידן הקורונה

נכון שהלקוחות הורידו הילוך. כל העולם הוריד הילוך בגלל הקורונה, אבל כל מי שמבין איך האינטרנט עובד, לא יעז להפסיק לעשות קמפיין פרסום באינטרנט לעסקים קטנים או קידום אורגני.
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים

תוכן עניינים

נכון שהלקוחות הורידו הילוך. כל העולם הוריד הילוך בגלל הקורונה, אבל כל מי שמבין איך האינטרנט עובד, לא יעז להפסיק לעשות קמפיין פרסום באינטרנט לעסקים קטנים או קידום אורגני. הסיבה לכך היא שבתחום הקידום האורגני למשל יש משמעות לוותק של האתר ברשת, ואם מפסיקים לקדם אותו, גוגל עלול להסיק שהוא כבר לא קיים.

גם שינויים באתר כמו להחליף את הקופירייטר שהוא יותר יקר מכותב תוכן אחר, לא ישתלם לכם כי על איכות משלמים וגם אם בקורונה העבודה יורדת צריך לחשוב טוב היכן מקצצים ובוודאי שלא באיכות.

היה זה סת' גודין שאמר שהשיווק הכי נכון היום הוא זה המבוסס תוכן. עברו מאז הרבה שנים והיום יש המון בלוגים ברשת וכולם מייצרים כמויות אדירות של תוכן. בקידום אורגני החוכמה היא לייצר את התוכן הנכון אשר יבדל כל עסק מהמתחרים שלו. 

איך אתם בוחרים את התוכן שלכם ?

אין ספק בכלל כי קידום אתרים אורגני הוא חלק מתהליך של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים ולכן עסקים רבים מחפשים חברים קידום אתרים לקידום העסק שלכם בגוגל. תוכן יכול להיות תמונה, טקסט, משחק אינטראקטיבי או טקסט. אבל גם אינפוגרפיקה ואפילו קוד להדגשת אלמנטים בעמודי האתר שלכם. ככל שתייצרו תכנים וכלים ייחודיים, כך תגדל התועלת שלכם עבור הגולשים. תוכן חייב לשרת מטרה. בניגוד לכל מיני אתרים אישיים או בלוגים, נכסים דיגיטליים מיועדים לשרת מטרות מסחריות ועסקיות. אי אפשר לא לבחור בפינצטה את החומר שאנחנו מכניסים לאתר. 

תוכן אפקטיבי חייב להתחיל במחקר מילים. המחקר הזה יחשוף מה אנשים מחפשים וכאשר איש קידום אורגני צריך לייצר תוכן עבור הלקוח שלו, הוא ינחה את כותבי התוכן באשר למילות המפתח והביטויים השונים החשובים לעסק ואשר חייבים להיכלל בתוכן. בדרך כלל הביטויים הללו מחולקים לביטויים עם זנב קצר וזנב בינוני ויש גם ביטויים עד זנב ארוך. 

איך נפרסם מסעדות?

יש לא מעט אתרים ברשת העוסקים בתחום של מסעדות וכמה מהם אף מובילים בתחום של הזמנת מקומות און ליין, בהם מקבל האתר אחוזים מסוימים מבעלי המסעדות עבור כל הזמנה שעוברת דרך האתר שלו. 

מילות מפתח או ביטויים חשובים יכולים להיות מסעדה, ארוחה, מנה, תפריט כאשר ספציפית לכל מסעדה יש את המנות שלה שגם הן צריכות להיות בחומר שלה ואף בתוכן של הקידום האורגני. אם מדובר במסעדת בשרים אז מילות המפתח יהיו "קרניבורים, על האש, אנטריקוט, שיפודים". אם מדובר במסעדה איטלקית אז מילות המפתח יהיו פיצה,פסטה ועוד. כך עובד קידום אורגני במסגרת פרסום באינטרנט לעסקים קטנים. 

כאשר הגולש מחפש למשל מסעדה איטלקית, אין לאף אחד מושג מה הוא ירשום. הוא יכול לכתוב מסעדה לפסטה, שם של פסטה או פיצה. האלגוריתם של גוגל שסורק את הדפים בכל האתרים מעלה בתוצאות החיפוש את האתרים בהם נוכחות מילות המפתח המוקלדות, אבל זהו איננו הפרמטר היחיד שבגללו גוגל יעלה את המסעדה המסוימת בתוצאות החיפוש. 

גוגל סורק אתכם גם בזמן הקורונה

ככל שהאתר שלכם עושה קידום אורגני יותר זמן, כך יש לו מקום של כבוד בגוגל. יש משמעות לזמן בו אתר "חי" וקידום אורגני הוא מבוסס זמן. זהו תהליך שלוקח מינימום חצי שנה. מלבד התייחסות לקיומן של מילות מפתח, גוגל מתייחסת גם לפרמטרים נוספים לצורך קידום אורגני כמו זמן טעינת האתר, עד כמה הוא ידידותי למשתמש. עד כמה הוא נגיש לגולשים ומהי הרמה של התוכן בו. סוכנות דיגיטל שתעשה עבורכם פרסום באינטרנט לעסקים קטנים תוכל לדווח להם מה מצב האתר שלכם מבחינת גוגל.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.