פותחים עסק קטן? למה כדאי להקים גם חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית יכולה להקפיץ לכם משמעותית את המכירות. איך עושים זאת בצורה נכונה? כל הפרטים במאמר הבא
חנות אינטרנטית

בניית אתר עסקי עבור חנות שעובדת מזה שנים, היא כיום סוג של חובה עבור מי שרוצה להצליח ומבין את ה"חוקים" של העולם החדש. שילוב של חנות וירטואלית בתוך האתר העסקי ופתיחת האפשרות לבצע רכישה און ליין, היא הדרך המשתלמת והפשוטה ביותר ליצירת חשיפה מרבית של העסק בפני קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו, אשר חלק גדול ממנו מורגל בקנייה באופן הזה ואף מעדיף אותה על פני רכישה בחנות פיזית. בנייה ועיצוב של חנות מקוונת צריכה אף היא להיעשות בקפידה ובמקצוענות רבה, כמו גם התאמת שיטות השיווק של החנות לפלטפורמה שעליה היא ממוקמת, משמע הרשת.

מדוע בניית חנות וירטואלית היא משתלמת כל כך?

הרכישה באמצעות גלישה אל חנות אינטרנטית צריכה להעניק לגולש חוויה טובה, המדמה ככל הניתן את הקנייה בחנות הפיזית ואולי אף להתעלות עליה. עם זאת, מנקודת ההשקפה של בעל העסק – מדובר בעניין שונה לחלוטין. בחנות מקוונת אין צורך בניהול של מוכרים והשקעה במשכורת שלהם, כמו גם בסידור וארגון המקום בכל פעם מחדש. ההשקעה היא בעיקר בתחילת הדרך, כאשר בהמשך, לפי תגובות הגולשים – ניתן לבצע שינויים והתאמות אשר יגדילו, בתקווה, את המכירות. האנרגיה הראשונית המושקעת היא עצומה, אך כאשר החנות "תופסת תאוצה" היא יכולה להוות חלק נכבד מנתח המכירות של העסק. לא פלא, אם כן, שישנם עסקים קטנים אשר מלכתחילה בחרו לוותר על הקמת חנות פיזית והשקיעו את כל מרצם ביצירת אתר של שופינג און ליין בלבד.

טיפים לעיצוב האתר בצורה שתעודד מכירה

כאשר אתר עסקי מכיל חנות אינטרנט, חשוב שכל כולו יעודד מכירה, הן בצורה הברורה והן באופן הסמוי מן העין. אין לכך כללים ברורים ונראה שגם עסקים הנמצאים תחת אותו ענף עסקי – למשל בתחום האופנה – מחזיקים אתרי מכירה השונים בתכלית זה מזה בהיבט העיצוב. החלק החשוב ביותר, אם כך, הוא לבצע תחקיר מעמיק באשר למאפייני קהל היעד של החנות, כך שכבר "בפגישה הראשונה" של הגולשים הרלוונטיים עם האתר החדש, הם יבצעו רכישה. כמובן שביצוע בדיקות בהמשך הדרך, יוכלו לכוון את בעלי העסק וכן את מתכנתי האתר באשר לעיצוב הנכון והמניע ביותר לפעולה, כמו גם הכנסת תוכן מעשיר שהופך את האתר למקצועי ואיכותי יותר, כזה שהגולשים ירצו לשוב אליו פעם אחר פעם.

איך לשווק את החנות המקוונת באופן שימשוך לקוחות?

מומלץ להשקיע בשיווק דיגיטלי באמצעות חברת תוכן ברמה גבוהה, אשר תדע להתאים תכנית של פרסום ושיווק ברשת בצורה הטובה ביותר, לייצר תכנים איכותיים ולבצע פעולות של קידום אורגני וממומן, אשר יובילו לדומיננטיות של האתר מול המתחרים שלו. אתר שיצליח להגיע לתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל, צפוי גם לעלות משמעותית בתנועת הגולשים ועמה גם בכמות העסקאות אשר יבוצעו דרכו.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.