מה זה קידום אורגני? כל מה שצריך לדעת

מצאתם את עצמכם שואלים מה זה קידום אורגני בכלל? למה העסק שלי צריך קידום אורגני ולמה אני לא מפסיק לקבל הצעות לקידום העסק שלי ברשת? המאמר הזה בדיוק בשבילכם
מה זה קידום אורגני

ב-2019 עסקים רבים משתמשים בשירות קידום אורגני לעסק שלהם, הפנים של העסק ברשת נמצאים במרחק קליק אחד והלקוחות שלכם מחפשים אתכם ורק רוצים לראות את חלון הראווה הווירטואלי שלכם.

יש לכם אתר ברשת וכל מה שהוא צריך זאת את התשומת לב כדי לטפס לפסגת גוגל ולהיות הדבר החם הבא בתחום שלו, אך לפני שאתם פונים לחברת קידום אתרים אתם צריכים לשאול את עצמכם מס' שאלות:

  1. האם האתר שלי מספיק מושך?
  2. האם האתר שלי רספונסיבי?
  3. האם האתר שלי מעודכן?
  4. האם יש לי תוכן?
  5. האם יש לי מדיה?
  6. האם האתר שלי יכול להביא לי לקוחות?

אז מה זה קידום אורגני בעצם?

קידום אורגני מורכב משלושה דברים מרכזיים:

א. תוכן

ב. אופטימיזציה

ג. קישורים

תוכן – הרבה יותר מלחזור על הביטוי

האתר שלכם צריך להיות עשיר בתוכן רלוונטי בהתאם למילות החיפוש המוקדמות, כיום ב-2019 גוגל מעריך תוכן איכותי ושם עליו דגש רב יותר מתמיד. בעבר היה מספיק לשים עמוד של 250 מילה ולחזור על הביטוי מספר פעמים כדי שהרובוט של גוגל "יקרא" אותו ויבין שהאתר הזה רלוונטי לתחום אך כיום יש צורך לתת דגש רב לתוכן הנותן ערך מוסף לגולש. תבינו את כוונת הגולש, ותשקיעו בכל עמוד. עם תוכן שבאמת מעניין, תוכן המשלב בתוכו קטעי וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה ועוד ועוד.

מה זה קידום אורגני

זמן שהייה הוא פקטור מאוד חשוב – ככל שהעמוד יותר מעניין, הגולש נמצא יותר באתר. הרובוטים החכמים של גוגל מבינים זאת ומעריכים זאת. השקיעו בגולש שלכם ותהפכו אותו ללקוח פוטנציאלי.

אופטימיזציה למנועי חיפוש – גוגל הנה האתר שלי!

אז יש לכם אתר בומבה והתוכן עשיר בו, אבל מה עם אופטימיזציה? סידור נכון של מספר היבטים באתר עוד בתחילת הדרך יעזרו לגוגל לסרוק את האתר יותר מהר ולהבין את הקשר שלו לביטויים המקודמים.

ההתחלה הנכונה ביותר היא בתגיות המטא. כאשר אתם מחפשים בגוגל ביטוי מסויים גוגל מראה את ה- Title (כותרת) וה-Description (תיאור) של העמוד.

מה זה קידום אתרים

אולם זה נראה מאוד קל, אך יש לתת דגש מירבי בשלב הזה לכותרת ותיאור שלא רק מתאימה לגוגל אלא גם מתאימה לגולשים המתעניינים בשירות זה. זה הזמן שלכם להיות יצירתיים. לחשוב מחוץ לקופסא ולהציג את את התועלת שלכם. מילת המפתח של כל עמוד צריכה להופיע אך לא בצורה רובוטית מדי, נסו לא לדחוס את הביטוי כמה שיותר אלא לשלב אותו בצורה חכמית וטבעית יש לזכור שיש מגבלה של תווים לכל תגית מטא אז הנוסח צריך להיות קצר וקולע המתאים בדיוק למטרה שלכם.

האתר שלי לא זז – הצילו!

יש לכם אתר באוויר, הוא כבר מלא בתמונות ונראה נהדר אבל עד שהוא נטען….הגולשים כבר יעברו למתחרים. אז מה עושים?

א. בדקו את חברת האחסון שלכם, איפה השרתים שלה יושבים?

ב. אופטימיזציה לתמונות – כיווץ תמונות בצורה מקצועית שומר על האיכות שלהן ומקטין את גודלן משמעותית

ג. קאשינג – דאגו לתוסף הדואג לטיפול בזכרון מטמון

קישורים – On Site & Off Site

קישורים תמיד היו (ותמיד יהיו) הליבה של הקידום. אין כמו קישור שמצביע לגוגל על רלוונטיות של עמוד.

קישורי On Site הינן קישורים הנעשים בפנים האתר, מעמוד שירות לעמוד הבית, מעמוד מאמר לעמוד שירות וכו' וכו'. המטרה של הקישורים הפנימיים היא כמובן לקשר את הגולש לעמוד הרלוונטי לשירות שהוא מחפש באתר אך גם לעזור לגוגל להבין כמה הדף שמקבל את הקישור חשוב.

קישורי Off Site נעשים במסגרת החלפות קישורים, פנייה יזומה לאתרים בתחום ורכישת קישורים. הרשת מלאה באתרים, לא כולם המתחרים שלכם זה ברור. חפשו אתרים שמציעים מוצר נלווה, נישה דומה ותזמו פנייה. תופתעו לגלות כמה עסקים יהיו מעוניינים בשת"פ זה רווחי גם להם וגם לכם. בנוסף ניתן למצוא בפייסבוק קבוצות שלמות שמתעסקות רק בהחלפות קישורים כך שהדרך לקישור "הזהב" קרוב מתמיד. גישה נוספת שאפשר לאמץ היא רכישה של קישורים מאתרי חדשות ופורטלים. אין ספק שגוגל מעריך קישור איכותי וכאשר הוא מגיע מאתר עם סמכות זה הופך את הקישור לטוב עוד יותר. ההשקעה הכספית יכולה להיות מאות או אלפי שקלים אך היא יכולה לתרום רבות לקידום האתר ברשת.

עדיין שואלים את עצמכם מה זה קידום אתרים? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם לקדם את הפנים של העסק ברשת. חברתנו מציעה גם שירותי בניית אתרים וקידום ברשתות החברתיות. שילוב נכון של כל השירותים הופכים את תהליך הקידום לא רק לטוב יותר אלא גם לאפקטיבי הרבה יותר.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.