המדריך המקיף (והמעודכן) ביותר לקידום אתרים ב-2023

זהו המדריך האולטימטיבי לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) לשנת 2023.

ותנו לי להיות ברור לגבי משהו: אין זה פוסט תחזיות צולע על "קידום אתרים בשנת 2023". כן, אני אכסה את המגמות החשובות ביותר לקידום אתרים לשנת 2023. אבל אתם גם תראו ותלמדו אסטרטגיות שפועלות כרגע. אז אם אתם מחפשים לשפר את תהליך הקידום שלכם השנה, אתם תאהבו את המדריך הזה.
קידום אתרים

RankBrain & UX: הכל זה חווית המשתמש

חווית המשתמש היא פקטור משמעותי בתהליך קידום האתרים, השנה החשיבות שלה עלתה עוד שלב ואני מצפה שהיא תהיה טרנד חשוב עוד יותר בשנת 2023. למעשה, גוגל הודיעה בעבר ש RankBrain הוא גורם הדירוג השלישי בחשיבותם: "בחודשים הספורים שהוא פורס, RankBrain הפך במהרה לדבר השלישי בחשיבותו אשר תורם לתוצאה של שאילתת החיפוש בגוגל." השאלה היא: מה זה RankBrain, בדיוק? ואיך אתם יכולים לייעל אותו עוד יותר באתר שלכם ובעיקר במידה שהאתר עובר תהליך של קידום אתרים כדי לחזק עוד יותר את הנוכחות הדיגיטלית שלו.

RankBrain: הסבר קצר וקולע

RankBrain היא בעצם סוג של מערכת "למידת מכונה" שעוזרת לגוגל למיין את תוצאות החיפוש שלהם. זה אולי נשמע לכם מסובך, אבל אין לכם מה למדוד. RankBrain בעצם מודד את האופן שבו משתמשים מתקשרים עם תוצאות החיפוש ובכך…ומדרג אותם בהתאם. 

לדוגמה, נניח שאתם מחפשים בגוגל "סלט פירות"

קידום אתרים

התוצאה השלישית נראית מפתה במיוחד. אז אתם לוחצים עלייה במהירות. וכאשר תגיעו לשם … וואו! זהו המאמר הטוב ביותר על סלט פירות שקראתם אי פעם ונחשו מה? RankBrain הולך לשים לב לזה…וסביר להניח שתוצאה מס' 3 תעלה בדירוג של גוגל.

מצד שני, נניח שאתם מבצעים את אותו החיפוש. אבל הפעם, אתם לוחצים על התוצאה הראשונה מבלי להסתכל אפילו. אבל התוכן איך נאמר…נוראי. אז אתם עוזבים את הדף ואחרי כמה שניות אתם לוחצים על התוצאה השלישית כדי למצוא משהו בסלט פירות שבאמת כדאי לקרוא. RankBrain יבחין בכך גם כן. מה שבעצם אני מנסה להגיד זה שאם מספיק אנשים יעזבו את העמוד של התוצאה הראשונה ובעצם "יקפצו" לתוצאה שנראית להם יותר אטרקטיבית, גוגל עם הזמן ככל הנראה תוריד את אותה תוצאה מהמקום הראשון.

אז כפי שניתן לראות, RankBrain מתמקד בשני דברים:

  1. כמה זמן מישהו מבלה בדף שלכם ( זמן השהייה) 
  2. אחוז האנשים הלוחצים על התוצאה שלכם (שיעור קליקים)

בואו ונעמיק עוד יותר על הדברים האלו

הקשר של RankBrain וזמן השהייה באתר

זמן השהייה = כמה זמן הגולש שהגיע מהתוצאה בגוגל מבלה בדף שלכם.

כפי שניתן להבין מהעדכונים האחרונים של גוגל, RankBrain מקדיש המון תשומת לב לזמן השהייה. למעשה, מומחים רבים בגוגל אישרו ב-2017 כי אחד הפקטורים שגוגל משתמשת לדירוג תוצאות החיפוש במנוע החיפוש הוא זמן השהייה של הגולשים באתר.

קידום אתרים
מחקר שנערך לאחרונה על ידי SearchMetrics בתעשייה תומך בהצהרה זו. הם גילו כי זמן השהייה הממוצע לתוצאות בעמוד הראשון בגוגל הוא בממוצע 3 דקות ו -10 שניות .אם יצא לכם לבדוק בגוגל אנליטיקס את מצב אתרכם אתם מבינים שזמן המעבר של 3 דקות או יותר הוא חוקי ואף לגיטימי לגמרי. ולא במקרה דפים עם זמן שהייה מדהים נוטים להיות מדורגים הרבה יותר טוב בגוגל.

לאמיתו של דבר, RankBrain מעלה מחדש את העמודים הללו מאותה סיבה מדויקת. זה הגיוני אם אתם חושב על זה: אם גולש מבלה זמן רב בדף, סביר להניח שהוא אוהב את התוכן בדף זה. ואם מספיק אנשים מרגישים באותה צורה, גוגל תדרג את התוכן בהתאם כדי להקל על האיתור של הדף הרלוונטי.

שיעור קליקים ו-RankBrain 

פול חאהר הינו מהנדס גוגל מוכר, בכנס לפני כמה שנים הוא דיבר על שלפעמים RankBrain מדרג אתרים גבוה יותר ממה שהם צריכים להיות, דבר שעורר המון התלהבות בקרב קהילת מקדמי האתרים בעולם. חשבו על כך בעצם? RankBrain יכול להיות הדבר הכי טוב שקרה לכם. כל עוד תחשבו איך אתם יכולים לגרום לגולש להישאר בעמוד, גוגל תראה את האתר שלכם כרוולנטי יותר לאותה מחרוזת חיפוש ובכך הדרך לפסגה של גוגל תהיה יותר סלולה.

מה שבעצם פול חאמר אומר זה שאם הדף הזה מקבל שיעור קליקים מעל הממוצע, גוגל משתמשת בזה כסימן לכך שהדף צריך לקבל דחיפה קבועה בדירוג. בתכלס זה לא אמור להפתיע אף אחד. אחרי הכל, אם אף אחד לא לוחץ על התוצאה שלכם, למה לגוגל להשאיר אותה בעמוד הראשון? ואם לוחצים על האתר שלכם כאילו אין מחר, מדוע לגוגל להשאיר אותה בתחתית העמוד הראשון אם היא הרבה יותר רלוונטית לגולשים…

איך להפוך למאסטר של שיעור הקליקים או מה זה לעזאזל CTR

אם אתם רוצים לשלוט בתהליך של קידום האתר שלכם בגוגל אתם צריכים להיות מאסטר CTR.

כן בגלל RankBrain. אבל גם בגלל:

קידום אתרים

וגם….

קידום אתרים

וגם…

קידום אתרים

עוד בנושא זה בהמשך…

למעשה, מחקר אחד בענף מצא כי שיעור הקליקים האורגני בחיפוש סלולרי יורד ב -41.4% מאז 2015.

זה לא סוד למה: גוגל מוציאה את תוצאות החיפוש האורגניות באמצעות תיבות תשובות, מודעות, קרוסלות, "אנשים שואלים גם", ועוד. 

וכדי להתבלט בתוצאות החיפוש, התוצאה שלכם צריכה לצרוח "לחץ עלי!" אחרת פשוט…יתעלמו ממנה.  יש מספר שיטות אפקטיביות שניתן להגביר את שיעור הקליקים של המודעות שלכם. קופירייטינג טוב, מספרים, הצעה מניעה לפעולה ועוד.

Featured Snippets: קטעי מידע מומלצים והקשר לתוכן באתר

לפי SEMrush כ-11.3% מהתוצאות המוצגות בגוגל כוללות תוצאות עם Featured Snippets. 

וכן מה שאני בעצם רוצה להגיד לכם זה שקטעי הטקסט המוצגים (Featured Snippets) גונבים המון קליקים מהמקום הראשון, או כפי שאני אוהב להציג את זה תוצאה "0" היא התוצאה הראשונה החדשה.

השאלה היא: כיצד תגרמו לתוכן שלכם להופיע כקטע טקסט מוצג? ובכן, זה מה שעוסק פרק זה.

ראשית, מצאו אפשרויות להופיע בתור קטע מוצג

הצעד הראשון שלכם:

  1. למצוא מילות מפתח שאתם כבר מדורגים עבורן
  2. מילות מפתח עם קטע מוצג

מדוע חשוב להתמקד במילות מפתח שאתם מדורגים בהן כבר?

99.58% מכל הקטעים המוצגים הם מדפים המדורגים בעמוד הראשון עבור אותו מונח. 

כך שאם אתם לא מדורגים בעשירייה הראשונה, הסיכוי שלכם להופיע באותו קטע מוצג הוא קלוש ביותר.

בשלב הבא, צרו "קטע פיתיון" – מה זה "קטע הפיתיון" ? זהו בעצם אזור של 40-60 מילים של תוכן שתוכנן במיוחד כדי לדרג במקום המופיע בקטע המוצג. למה 40-60 מילים? ובכן, SEMrush ניתח כמעט 7 מיליון קטעי טקסט מובילים. והם מצאו כי הקטעים המוצגים ביותר הם באורך של 40-60 מילים .

לבסוף, סדרו את התוכן לסוגים שונים של קטעי טקסט מובילים

פיתיון Snippet עובד בצורה הטובה ביותר עבור מה שנקרא "קטעי פסקה". למרות שקטעי הפסקה הם ללא ספק הסוג הנפוץ ביותר של קטע טקסט מוצע השתמשו בכותרות משנה H2 או H3 עבור כל פריט ברשימה שלכם. אם אתם רוצים לדרג את קטעי הטבלה עליכם ליצור טבלה שגוגל יכולה לשלוף מהם נתונים בקלות. אז נכון, אני מעמיק על הנושא של קטעי טקסט מובילים. אבל לפי התחזיות השונות זה הולך להיות אחד הפקטורים המרכזיים לקידום ב-2023.

אבל עכשיו הזמן לאחד הנושאים המרכזיים בתהליך של קידום אתרים, הוא תמיד היה המלך ותמיד ימשיך להיות תנו כבוד לתוכן, כי התוכן..הוא המלך!

תוכן – מקיף, מעמיק, מעניין!

פעם, גוגל הייתה מנתחת את הדף – HTML כדי לראות כמה פעמים השתמשתם במילת מפתח מסוימת.

במילים אחרות, הם התמקדו 100% בתוכן העמוד שלכם. מה זה אומר בעצם? העכביש של גוגל יבקר בדף שלכם כדי לבדוק אם מילת המפתח שלכם מופיעה ב: 

  • תג כותרת
  • כתובת אתר 
  • טקסט חלופי (ALT)
  • תמונה
  • תג תיאור
  •  תג H1

כדי להיות הוגנים, גוגל עדיין מסתכלים על הדברים המסורתיים בתהליך של קידום אתר אורגני. אבל גוגל של ימינו הוא הרבה יותר חכם מבעבר. אז במקום מדידת תוכן בלבד, הם מתמקדים כעת בהקשר.

למה אני מתכוון? זכרו: התפקיד מספר 1 של גוגל הוא להציג למשתמשים שלהם את התוצאה הטובה ביותר. וברוב המקרים, התוצאה "הטובה ביותר" אינה פריט של תוכן ממולא במילות מפתח. במקום זאת, העמודים הטובים ביותר מכסים נושא שלם לעומק עם תוכן מעמיק שנותן ערך לגולש

כך גוגל מאפשר לכם להשיג את כל מה שאתם צריכים במקום אחד! למעשה, המחקר של גורמי הדירוג שלי מצא כי תוכן מעמיק ואיכותי באמת נוטה לדירוג הטוב ביותר בגוגל.

כיצד לכתוב תוכן מקיף ומעמיק 

אז איך אתם יכולים לכתוב את סוג התוכן המעמיק שגוגל רוצה לראות? ראשית, פרסמו תוכן הכולל לפחות 2,000 מילים. בדרך זו תוכלו לכסות את כל מה שהגולש צריך ורוצה לדעת על נושא זה. למעשה, מחקר גורמי הדירוג שלי מצא כי תוכן ארוך יותר (כמו מדריכים ופוסטים בבלוגים) גברו על מאמרים קצרים בגוגל.

אחד מהאתרים היותר מוכרים בתחום של קידום אתרים בעולם ביצע מחקר מעמיק על הנושא של מאמרים באתרים שונים המדברים על מגוון רחב של נושאים.

מה הם מצאו?

ראשית, החדשות הרעות: 

  • המאמר הממוצע בבלוג מקבל סכום כולל של ארבעה שיתופי מדיה חברתית
  • התנועה בפייסבוק יורדת ב -50% מאז 2015
  • 70% מכלל התוכן המקוון לא מקבל קישורים נכנסים
  • התנועה של זמן קריאת המאמר בירידה מתמשכת

אבל עכשיו לחדשות הטובות:

סוגים מסוימים של תוכן שולטים במנוע החיפוש של גוגל עם זמן שהייה ממושך ומאות שיתופים!

מה זה בעצם אומר? השקיעו בתוכן שלכם! לא עוד מאמר של 350 מילה עם חזרתיות בלתי פוסקת של מילות המפתח. תנו לגולש סיבה להישאר בעמוד, תנו לו ערך…וכל השאר יגיע לבד.

LSI: האוצר של מילות החיפוש

אז יש לכם מאמר מפלצתי של 2,000 מילה שמדבר בדיוק לגולש? מצויין! עכשיו השקיעו בדבר נוסף, מילות מפתח LSI. מה זה בעצם? מילים וביטויים הקשורים חזק לנושא העמוד שלך. 

לדוגמא, נניח שרגע פרסמת מאמר על תזונה. מילות מפתח של LSI יהיו מונחים כמו:

  • תזונה נכונה מאמרים
  • תזונה טבעית
  • תזונה טובה
  • תזונה נכונה לילדים

ועוד…

כאשר גוגל רואה את מילות מפתח בסגנון LSI בדף שלכם, הוא חושב: "מדהים! העמוד הזה מכסה את הנושא הזה ממש טוב".

איך בעצם מבצעים מחקר מילות מפתח ב- LSI? 

ראשית, מה שגוגל מציע, הרי הוא יודע הכי טוב… איך בודקים זאת? פשוט מאוד…."חיפושים הקשורים ל.."

קידום אתרים

המילים המודגשות כאן הן מילות מפתח של LSI.

אפשרות נוספת למציאת מילות מפתח בסגנון LSI  מתכנן מילות המפתח של גוגל

הכניסו את מילת המפתח שלכם אל מתכנן מילות המפתח של גוגל ולחצו על "התחל".

קידום אתרים

לאחר מכן סרקו את התוצאות. חלקן הן מילות מפתח בסגנון LSI.

קידום אתרים

כבוד למכשיר המובייל: אופטימיזצית Mobile First

לפני מספר חודשים מיליוני אנשים קיבלו הודעות "Mobile-first indexing enabled".

מה זה בעצם אומר? גוגל מחשיב כעת את הגרסה הסלולרית של האתר שלכם כגרסה ה"אמיתית ", וזה המצב גם אם מישהו מחפש דרך המחשב. מהלך זה הגיוני סך הכל. כיום 60% מחיפושים בגוגל הם מהמכשיר הנייד. והחיפושים במובייל גדלים במהירות שיא. אף על פי שהמדד הראשוני של גוגל לנייד עדיין אינו פעיל עבור כולם, הוא מתקדם במהירות בזמן שאנחנו מדברים. אז בין אם קיבלתם את ההתראה מגוגל או עדיין לא, הגיע הזמן להתכונן לשינויים.

כיצד לבצע אופטימיזציית Mobile First ב-3 שלבים פשוטים

קודם כל, הפכו את התוכן שלכם לעקבי בגרסא של המחשב והנייד. איך נגיד זאת?  אתם יודעים לפעמים אנשים מסתירים תוכן בגירסה הניידת של הדף שלהם וכיום יותר מתמיד זו בעיה גדולה גוגל מחשיבה את הגרסה הניידת של הדף שלך כגרסה "האמיתית" ולכן צריכים לבצע התאמות עם האינדוקס של התוכן בנייד.

כיום כפי שנראה לפי גוגל, הוא פשוט לא מתייחס לתוכן מוסתר. אף על פי כן שגוגל ציינה במפורשות שהכרטיסיות, האקורדיונים והתכונות האחרות שמסתירות תוכן בנייד זה בסדר גמור.

קידום אתרים

 יש מחקר אשר נערך לאחרונה בתעשייה אשר מצא כי "הצגת תוכן מוסתר מופחת באינדוקס הראשוני לנייד".

קידום אתרים

התקדמו מאתר מותאם מובייל לאתר רספונסיבי מדהים ומרהיב!

גוגל ממליצה שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי, וגם אני! אתר מותאם למובייל נראה מיושן וממש לא מושך את הגולשים שלכם. אתר רספונסיבי עובר התאמות מיוחד להגביר את החוויה של הגולשים בגלישה במובייל ולתת להם את ההרגשה הנוחה ביותר.

ודאו שהאתר שלכם נותן בראש גם בגרסת המובייל!

יצא לי לראות המון אתרים שאולי עובדים בצורה כלשהי במובייל או בטאבלט. אבל הם ממש לא נוחים לשימוש בפועל. כמו שציינתי בפרק 1, RankBrain מודד מקרוב את האופן שבו משתמשי גוגל מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. ואם אנשים מתקשים להשתמש באתר שלכם בטלפון שלהם, הם הולכים לחזור אחורה לחיפוש בגוגל מבלי לחשוב פעמיים. איך אתם יודע אם האתר שלכם ידידותי לנייד? אני ממליץ לבדוק את כלי הבדיקה לניידים מגוגל. פשוט הזינו לתוכו כתובת אתר, והכלי יודיע לך אם האתר שלכם ידידותי לנייד:

קידום אתרים

יתרה מכך, גוגל אפילו יספק לכם המלצות שתוכלו להשתמש בהן לצורך שיפור המדדים השונים בגרסא של האתר שלכם במכשיר הנייד.

קידום אתרים

בנוסף, התחברו לקונסולת החיפוש של גוגל בו האתר שלכם נמצא וגלו עוד דברים חדשים על גרסת של האתר במכשיר הנייד.

קידום אתרים

זה מאפשר לכם לדעת על דפים באתר שלכם שאינם ידידותיים לנייד … וכיצד לתקן אותם:

קידום אתרים

אבל עדיין אל תשכחו –  תוכן וקישורים הם המפתח

אפילו עם כל מגמות ה- SEO החשובות שכיסיתי במדריך זה, קידום אתרים בשנת 2023 עדיין קשור לתוכן וקישורים. ללא תוכן מדהים, לעולם לא תקבלו קישורים. ובלי בניית קישורים לא תגיעו לעמוד הראשון. כמו כן, אם אינכם נמצאים בדף הראשון של גוגל, RankBrain, ו-  Mobile First לא יהיו חשובים. כל אלו ועוד נכנסים לפעולה רק לאחר שכבר אתם נמצאים בעמוד הראשון של גוגל.

לא סתם תוכן – תוכן איכותי ומקצועי

על עדכון E-A-T שמעתם? המשמעות של הביטוי הוא Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness או בעברית מומחיות, סמכותיות ואמינות. מלבד שהוא מעורר תיאבון עדכון זה מדבר על הבסיס של התוכן באתר שלכם. מה זה בעצם אומר? אתם חייבים להשקיע בתוכן של האתר! כלומר, אם אתם שוכרים פרילנסרים אקראיים כדי שיכתבו את התוכן שלכם, אתם בבעיה. הסיבה לכך היא שגוגל רוצה להציג תוכן שנכתב על ידי מומחים . יתרה מכך, היא גם מצפה לקבל מידע על הכותב ועל העסק.

בקצרה, תוכן וקישורים איכותיים עדיין צריכים להיות הבסיס לכל אסטרטגיית קידום אתרים. וברגע שטיפלתם בזה, הגיע הזמן לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם למגמות החדשות של תהליך קידום האתרים שתיארתי במדריך זה.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.