איך כתיבת תוכן עושה לך מיתוג?

בעולם הדיגיטלי קיים המושג כתיבת תוכן, שמקביל למה שמתרחש בעולם האוף ליין, כתיבה מאפיינת של פרופיל חברה תחת הכותרת "פרזנטציה". זהו בדרך כלל אפיון שבא לקבוע מה המטרות של פרסום החברה, למי היא פונה ומה התקציב שלה.
כתיבת תוכן

בעולם הדיגיטלי מדובר על  אתר והוא תעודת הזהות של בעליו. ההצגה של העסק או החברה חייבת להיות מאוד מרשימה, מנוסחת כהלכה, רהוטה וגם שיווקית. המטרה של כל קטגוריה באתר בעמודה של דף הבית או בדף האודות של האתר, היא להעביר לגולשים מידע על עיסוק החברה, המומחיות שלה, המוצרים שלה, השירות ועוד. הכתיבה של כל אלה היא בעצם הדבר הראשון שהגולשים רואים והם מתרשמים לא רק מהתוכן, אלא גם מהמידע הסמוי המועבר להם באמצעות האתר וזה העיצוב שלו. יחד מתהווה כרטיס הביקור וחלון הראווה של חברה שגלשתם לאתר שלה באקראי או במתכוון.

תוכן איכותי מביא לקוחות

יש גולשים שפוסלים אתר בגלל הרמה הנמוכה של התוכן שלו. גולשים מתרשמים גם מהשפה, הניסוח, הדקדוק והתחביר ואם התוכן שלכם באתר לוקה בחסר, אתם עושים לעצמכם שם רע ומפסידים לקוחות. אתם חייבים לדעת איזה אנשי תוכן יכתבו לכם את האתר וגם לבחור אותם בפינצטה. לא די לקבל עליהם המלצות, כי הן עלולות להיות מגמתיות, אבל אם אתם לא יודעים להעביר ביקורת על טקסטים, החזיקו עורך תוכן או התנהלו מול כותב תוכן ששולח לכם חומרים איכותיים כולל כל מה שהופכים תכנים לאיכותיים: עניין, תחביר, שפה מדויקת, כותרות נכונות ועוד. כתיבת תוכן זה מקצוע ומי שכותב את התכנים שלכם חייב להיות מומחה בתחומו.

איך תוכן רע עלול להזיק לכם?

כאשר אנשים גולשים ברשת ומחפשים חשמלאי, עורך דין או שרברב, אין להם הזדמנות להתרשם מהקול שלהם או מרמת התקשורת שלהם, כי מדובר ברשת. הקשרים הם וירטואליים ולכן הלקוחות הפוטנציאליים יתרשמו מהאתר וממה שכתוב בו. אם הם מגלים שגיאות כתיב, חומר מבולגן, בלי קריא או אפילו מורכב ומסובך  מדי, הם עלולים לקבל את הרושם כי גם השירות שהם יקבלו יהיה כזה. כלומר, הם עושים קשר בין התכנים לבין השירות שיוענק להם ועל כן חשוב שגם דרך ההצגה שלכם באתר תהיה ברמה שאתם רוצים שיתפסו אתכם ואת המקצועיות שלכם. לכן כתיבת תוכן צריכה להתבצע רק ע"י כותבי תכנים המתמחים גם בתחום שלכם.

כתיבת תוכן לקידום האתר

אחת הדרכים לעשות קידום אתרים לעסקים קטנים, היא באמצעות כתיבת מאמרים הכוללים את מילות וביטויי המפתח של התחום המקצועי של האתר. על אף שיש מקדמים רבים שאינם מתייחסים לתוכן הזה כאל תוכן קריא, נקודת ההנחה שלנו היא שגם אם אדם אחד יקרא את המאמרים שאנו עושים בהם שימוש לצורך קידום אורגני או קידום אתרים לעסקים קטנים, מן הראוי שהוא יקבל טקסט ראוי והולם, גם אם מדובר על מאמר שהתפקיד שלו הוא הפצת קישורים. בעינינו רמת התוכן היא הרמה בה נתפס בעליו של האתר, ולכן גם כתיבת תוכן שהמטרה שלה היא קידום אתרים אורגני, חייבת להיעשות ברמה הגבוהה ביותר. ככל שהתוכן באתר יהיה ברמה יותר טובה, כך האתר הזה יהיה מכובד בעיני הגולשים, כך הגלישה באתר תהיה יותר נעימה לגולשים וכך יהיה לאתר מוניטין ושם יותר טובים, משום שכתיבת התוכן באתר שלו מתבצעת ע"י מומחים.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.