שליטה באמנות קידום אתרים: מדריך מקיף להבנת E-A-T והשפעתו

אופטימיזציית אתר לדירוגים גבוהים יותר בגוגל שמובילים לתנועה רבה לאתרכם. נשמע פשוט לא? במדריך זה נחקור את הרעיון של E-A-T והשפעתו על דירוג האתר שלכם
קידום אתרים לעסקים

תוכן עניינים

ככל שהעולם המקוון ממשיך לגדול, לא ניתן להדגיש יתר על המידה את החשיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). קידום אתרים הוא תהליך מקצועי של אופטימיזציי אתר שמטרתו היא לקדם מילות מפתח לעמוד הראשון בגוגל, עבודה מקצועית של קידום אתר הנעשית בהתאם לפרמטרים של גוגל ועדכון העבודה לפי עדכוני האלגוריתם של גוגל תוביל לתוצאות מעולות בתהליך העבודה ובכך תנועה רבה יותר לאתר המקודם ומשיכה של גולשים לאתר שיכולה להפוך כל גולש אקראי ללקוח משלם.

SEO FIX קידום אתרים לעסקים הכינה לכם את כל מה שצריך לדעת בנושא של קידום אתר מקצועי ויעיל שיהפוך כל אתר – למוביל בתחומו. בין אם אתם עסק קטן או גדול, המדריך הזה בדיוק בשבילכם. במדריך נחקור את הרעיון של E-A-T ,השפעתו על דירוג האתר, מה חשוב ליישם ולדעת ובעיקר איך לבצע הכל בשיטה שפשוט עובדת ותהפוך את אתרכם ליותר מעוד סתם אתר בתחום.

להכין את המחברות (או קובץ הוורד) כי אנחנו – מתחילים 🙂

מבוא לקידום אתרים וחשיבותו

קידום אתרים כולל מגוון טכניקות שמטרתן לשפר את דירוג האתר בגוגל. ככל שדירוג האתר גבוה יותר בגוגל, כך גדל הסיכוי שהוא ימשוך תנועה אורגנית. קידום אתרים שואף להפוך את האתר לגלוי יותר למנועי חיפוש על ידי אופטימיזציה של אלמנטים בדף כגון תוכן, HTML וארכיטקטורה, כמו גם אלמנטים מחוץ לדף כגון קישורים נכנסים ורשתות חברתית.

קידום אתרים חיוני לעסקים שרוצים להשיג הצלחה באינטרנט. כאשר למעלה מ-70% מהתנועה לאתר מגיעה מחיפוש אורגני, עסקים שמתעלמים מתהליך של קידום אתרים אורגני מסתכנים להפסיד לקוחות פוטנציאליים. קידום אתרים אורגני הוא גם חסכוני בהשוואה לצורות אחרות של שיווק דיגיטלי, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית לעסקים קטנים עם תקציב מוגבל.

מהו E-A-T ולמה זה חשוב בקידום אתרים?

E-A-T ראשי תיבות של Expertise, Authority, and Trustworthiness, וזהו תפיסה שפותחה על ידי גוגל למדידת איכות דפי אינטרנט. E-A-T הוא גורם חשוב באלגוריתמי החיפוש של גוגל, והוא יכול להשפיע על דירוג האתר במנוע החיפוש.

המטרה של גוגל היא לספק למשתמשים את המידע הרלוונטי והאמין ביותר, ו-E-A-T עוזר להם להשיג מטרה זו. אתרים שמפגינים רמות גבוהות של מומחיות, סמכות ואמינות נוטים להופיע בעמוד הראשון של מנוע החיפוש מאשר אתרים שלא.

שלושת המרכיבים של E-A-T

ל-E-A-T שלושה מרכיבים, שכל אחד מהם חיוני לדירוג האתר:

מומחיות – מומחיות מתייחסת לידע ולכישורים של האנשים האחראים ליצירת תוכן באתר האינטרנט. גוגל רוצה לראות שהתוכן נוצר על ידי מומחים בתחומם. אם האתר מספק ייעוץ רפואי, למשל, גוגל רוצה לראות שהתוכן נכתב על ידי אנשי מקצוע רפואיים.


סמכותיות –  סמכות מתייחסת למוניטין של האתר ושל האנשים האחראים ליצירת תוכן. גוגל רוצה לראות שהאתר  מוכר כמקור מידע מכובד. ניתן להשיג זאת על ידי קישורים נכנסים מאתרים מוכרים אחרים או אזכור בפרסומים באיכות גבוהה.

אמינות –  אמינות מתייחסת לאמינות האתר ושל האנשים האחראים ליצירת תוכן. גוגל רוצה לראות שהאתר אמין ומספק מידע מדויק. ניתן להשיג זאת על ידי מדיניות פרטיות ברורה, מידע ליצירת קשר ושימוש ב-HTTPS מאובטח.

כיצד לשפר את ה-E-A-T עבור כל אתר

שיפור E-A-T עבור האתר דורש גישה רב-גונית. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לשפר את ה-E-A-T של כל אתר:

תוכן באיכות גבוהה – יצירת תוכן איכותי העומד בהנחיות ה-E-A-T הוא צעד חיוני בשיפור ה-E-A-T של האתר. התוכן צריך להיות נחקר היטב, מדויק ונכתב על ידי מומחים. זה גם צריך להיות קל לקריאה ולספק ערך לגולשי האתר

אופטימיזציה לעיצוב וניווט האתר  – העיצוב והניווט של האתר יכולים גם להשפיע על ה-E-A-T שלו. אתר מעוצב היטב שקל לנווט בו יכול לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את הסבירות של מבקרים להישאר באתר למשך זמן ארוך יותר. זה, בתורו, יכול להגדיל את ה-E-A-T של האתר.

בניית קישורים נכנסים איכותיים  בניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין יכולה גם לשפר את ה-E-A-T של האתר . קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין יכולים לאותת לגוגל שגם אתר זהבעל מוניטין. עם זאת, חשוב לציין שלא כל הקישורים הנכנסים שווים. חשוב להתקמד בבניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים מוכרים בנישת האתר.

שימוש ברשתות חברתיות – שימוש ברשתות חברתיות יכול גם לעזור לשפר את ה-E-A-T של האתר. פלטפורמות רשת חברתית כמו לינדקאדין, אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר יכולות לעזור לבסס את הסמכות של האתר לפני הנישה שלו ובכך ולהגדיל את הנראות של האתר בגוגל.

הבנת תפקיד התוכן ב-E-A-T

תוכן הוא מרכיב מכריע ב-E-A-T. גוגל רוצה לראות שהתוכן  באתר נחקר היטב, מדויק ונכתב על ידי מומחים. התוכן צריך גם לספק ערך לקהל שלך ולהיות קל לקריאה.

כדי ליצור תוכן העומד בהנחיות E-A-T, חשוב לשקול את הדברים הבאים:

עריכת מחקר יסודי – מחקר יסודי הוא חיוני בעת יצירת תוכן העומד בהנחיות E-A-T. התוכן צריך להיות נחקר היטב ולספק מידע מדויק. חשוב להשתמש במקורות אמינים גם לצטט אותם בתוכן האתר.

לכתוב עבור קהל האתר – התוכן באתר צריך להיכתב עבור הקהל שלו, לא למנועי החיפוש. חשוב להשתמש בשפה שהקהל האתר מבין, תוכן הנותן לו ערך.

ביצוע אופטימיזציה של תוכן האתר לקידום אתרים – בעוד שהתוכן של האתר צריך להיות כתוב עבור הקהל שלו, חשוב גם לייעל אותו לקידום אתרים. כדאי להשתמש במילות מפתח רלוונטיות ולכלול קישורים פנימיים וחיצוניים במידת הצורך.

ההשפעה של E-A-T על דירוג האתר

ל-E-A-T יכולה להיות השפעה משמעותית על דירוג האתר. אתרים שמפגינים רמות גבוהות של מומחיות, סמכות ואמינות נוטים יותר לדרג גבוה יותר בגוגל מאשר אתרים שלא שמים לב להנחיות האלו.

E-A-T חשוב במיוחד עבור אתרי אינטרנט המספקים ייעוץ רפואי, פיננסי או משפטי. גוגל רוצה להבטיח שלמשתמשים תהיה גישה למידע מדויק ואמין בתחומים אלו ולכן מומלץ במיוחד לשים לב לפרמטרים אלו כדי לגרום לאתר לא רק להיראות טוב אלא גם להיות מקודם כמו שצריך.

איך מודדים את E-A-T של האתר

מדידת E-A-T עבור אתר מקודם יכול להיות מאתגר, שכן E-A-T אינו מדד ספציפי שניתן למדוד. עם זאת, ישנם כמה אינדיקטורים שיכולים לתת לך מושג לגבי ה-E-A-T של האתר:

פרופיל קישורים נכנסים – פרופיל הקישורים של האתר יכול להוות אינדיקטור טוב ל-E-A-T שלו. קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין יכולים לאותת לגוגל שגם אתר זה בעל מוניטין.

נוכחות ברשתות חברתית – הנוכחות של האתר ברשת החברתית יכולה גם להוות אינדיקטור טוב ל-E-A-T של האתר . חשבונות רשת חברתית פעילים עם עוקבים מעורבים יכולים לאותת לגוגל שהאתר בעל מוניטין.

מעורבות משתמשים – מעורבות המשתמש באתר יכולה גם להוות אינדיקטור ל-E-A-T שלו. אתרים עם רמות גבוהות של מעורבות, כגון תגובות, שיתופים ולייקים, יכולים לאותת לגוגל שאתר זה מספק ערך למשתמשים שלו.

טעויות E-A-T נפוצות שיש להימנע מהן

יש כמה טעויות נפוצות שבעלי אתרים עושים כשמדובר ב-E-A-T.

הנה כמה טעויות שכדאי להימנע מהן:

יצירת תוכן דק – תוכן דק הוא תוכן שנותן ערך מועט למשתמש. יצירת תוכן דק עלולה לפגוע ב-E-A-T של האתר ולהפחית את הדירוג שלו בגוגל עד כי אי הופעה בשום מילת מפתח.

שימוש בטקטיקות מטעות –  שימוש בטקטיקות מטעות, כגון שימוש בטקסט נסתר או הסוואה, עלול לפגוע ב-E-A-T של אתר זה ולפגוע במיקומים שלו בגוגל.

התעלמות מחוויית משתמש – התעלמות מחוויית משתמש יכולה גם לפגוע ב-E-A-T של האתר. אתרים עם חווית משתמש גרועה, כגון זמני טעינה איטיים או ניווט מבלבל, יכולים להפחית את מעורבות המשתמשים ולפגוע ב-E-A-T של האתר.

שיטות עבודה מומלצות למיטוב E-A-T

כדי לבצע אופטימיזציה של ה-E-A-T לאתר, כדי לשקול את השיטות המומלצות הבאות:

חשוב ליצור תוכן באיכות גבוהה  יצירת תוכן איכותי העומד בהנחיות E-A-T חיונית לשיפור ה-E-A-T של האתר. התוכן באתר צריך להיות נחקר היטב, מדויק ונכתב על ידי מומחים. הוא צריך גם לספק ערך לקהל האתר.

ביצוע אופטימיזציה לעיצוב והניווט של האתר –  אופטימיזציה של העיצוב והניווט של האתר יכול גם לשפר את ה-E-A-T שלו. אתר מעוצב היטב וקל לניווט יכול לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את מעורבות המשתמש.

בניית קישורים נכנסים איכותיים – בניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין יכולה גם לשפר את ה-E-A-T של האתר . קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין יכולים לאותת לגוגל שגם אתר זה בעל מוניטין.

מסקנה: החשיבות של E-A-T בקידום אתרים

E-A-T הוא גורם חשוב בקידום אתרים ויכול להיות בעל השפעה משמעותית על דירוג האתר. שיפור ה-E-A-T של כל אתר דורש גישה רב-גונית הכוללת יצירת תוכן באיכות גבוהה, אופטימיזציה של העיצוב והניווט של האתר וכמובן ובניית קישורים נכנסים איכותיים.

על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות לאופטימיזציה של E-A-T, אפשר לשפר את דירוג האתר בגוגל ובכך ולמשוך יותר תנועה אורגנית לאתר ולהגביר את החשיפה שלו בגוגל.

E-A-T מייצג מומחיות, סמכותיות ואמינות, וזהו מושג שהציגה גוגל כדי להעריך את האיכות והאמינות של אתרים. הוא ממלא תפקיד מכריע בקביעת מידת הדירוג של אתר אינטרנט בתוצאות מנועי החיפוש. E-A-T חשוב במיוחד עבור אתרי אינטרנט המספקים מידע, עצות או הדרכה בנושאים שיכולים להשפיע על בריאותם, בטיחותם, הכספים או הרווחה הכללית של אנשים.

מומחיות: אתרים המפגינים מומחיות בתחומם נוטים יותר להיחשב סמכותיים ומהימנים על ידי מנועי החיפוש. ניתן להציג מומחיות זו באמצעות התוכן, האישורים, הכישורים והניסיון של המחברים או התורמים.
סמכותיות: מנועי חיפוש מחפשים אותות המעידים על סמכותו של אתר בתעשיית או בנישה שלו. זה יכול לכלול קישורים נכנסים מאתרים מוכרים אחרים, ביקורות חיוביות או אזכורים ממשתמשים והכרה ממומחים או ארגונים בתעשייה.
מהימנות: אתרים צריכים לבסס אמון עם המבקרים שלהם ומנועי החיפוש כאחד. גורמים התורמים לאמינות כוללים מידע שקוף ומדויק, חשיפה ברורה של השתייכות או חסויות, פרוטוקולי אתרים מאובטחים (HTTPS), ומוניטין חיובי בקרב המשתמשים.

כדי לשפר את היבט המומחיות של SEO E-A-T, חשוב לשקול ליישם את האסטרטגיות הבאות:

תוכן באיכות גבוהה: תוכן אחרי מחקר מקיף המציג את המומחיות של האתר בתעשייה או בנישה שלו. המספק מידע מדויק ועדכני המוסיף ערך לקהל היעד שלו.
להדגיש בבירור את אישורי המחבר: להציג בבירור את האישורים, הכישורים והמומחיות של המחברים או התורמים באתר. זה יכול לכלול את הניסיון המקצועי שלהם, הסמכות, פרסים וחברות בארגונים רלוונטיים.
לכלול קווי כותרת של מחבר: ודאו שכל פיסת תוכן מיוחסת למחבר ספציפי וכלול את שורת הכותרת שלו לצד התוכן. זה עוזר לבסס סמכות אישית ואחריות.

בניית סמכותיות לקידום אתרים E-A-T דורשת תשומת לב לגורמים שונים. להלן שלושה שיקולים מרכזיים:

קישורים נכנסים איכותיים: רכשו קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים מוכרים ורלוונטיים. קישורים נכנסים אלה משמשים כהצבעת אמון ויכולים לשפר משמעותית את סמכות האתר . התמקדו בהשגת קישורים באופן טבעי באמצעות תוכן בעל ערך ובניית קשרים עם משפיענים ומנהיגים בתעשייה.
ביקורות והמלצות של משתמשים: עודדו לקוחות או משתמשים מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות או המלצות על האתר, המוצרים או השירותים שלכם. הציגו את הביקורות הללו בצורה בולטת כדי להציג את האמון והסמכות שהרווחת.
הכרה בתעשייה: חפשו הזדמנויות לבסס את הסמכות של המותג בתעשייה שלכם. זה יכול לכלול השתתפות באירועים בתעשייה, דיבור בכנסים, תרומה של פוסטים או מאמרים של אורחים לפרסומים מכובדים, וקבלת המלצות או שותפויות עם מומחים או ארגונים מוכרים.

בניית מהימנות חיונית לשיפור E-A-T. כדי לשלקול את השיטות הבאות:

מידע שקוף ומדויק: ודאו שהמידע המוצג באתר מדויק, נחקר היטב ונתמך על ידי מקורות אמינים. צטטו בבירור את המקורות שלכם וספקו הפניות במידת הצורך.
חווית משתמש ועיצוב: צרו אתר ידידותי למשתמש בעיצוב נקי ומקצועי. ודאו שהאתר קל לניווט, נטען במהירות ומותאם למכשירים שונים. חווית משתמש חיובית תורמת לתפיסת האמינות.
אתר מאובטח: הטמיעו אמצעי אבטחה כגון שימוש בהצפנת HTTPS והצגת חותמות אמון או תגים כדי להבטיח למשתמשים שהנתונים והעסקאות שלהם מאובטחים. בנוסף כדאי לטפל בכל פרצות אבטחה פוטנציאליות בהקדם.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.