קידום אתרים בסלולר: המדריך המלא (נכון ל-2020)

המדריך החדש והסופר מעודכן הזה יראה לכם את כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים בסלולר.

ראשית, אני אראה לכם מדוע האופטימיזציה לסלולר חשובה מתמיד. לאחר מכן, אני אעזור לכם להכין את האתר שלכם כדי להיות מותאם בדיוק לאינדוקס של גוגל למכשירים סלולרים. נשמע טוב? בואו נצלול ממש פנימה…
קידום אתרים בסלולר

פרק 1 – קידום אתרים בסלולר: אופטימיזציה לסלולר 101

בפרק זה אעזור לכם להכיר את היסודות. אז אם אינכם בטוח אם האתר שלכם מותאם לסלולר, פרק זה יביא אותכם למסלול הנכון. ואז, בפרקים מאוחרים יותר, אראה לכם מקבץ של אסטרטגיות וטכניקות מתקדמות.

מהו קידום אתרים לסלולר?

קידום אתרים לסלולר הוא הפרקטיקה של אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלכם למשתמשים בסמארטפונים וטאבלטים. אופטימיזציה לנייד כוללת גם נגישות למשאבי האתר שלכם לעכבישים של מנועי חיפוש. 

כאשר פונים אל חברת קידום אתרים – חשוב שתהליך קידום האתר יתבצע באופן הטוב ביותר גם לגולשים דרך שולחן העבודה אך כמובן גם לגולשים בסלולר.

מדוע חשוב קידום אתרים לנייד?

בקצרה: מספר החיפושים דרך המכשירים הניידים עולה ועולה ונמצא בתקופת בום. למעשה 58% מכל החיפושים בגוגל מתבצעים כעת ממכשיר נייד.

והמגמה הזו צומחת במהירות. לדברי גוגל, ישנן 27.8 מיליארד שאילתות נוספות שמבוצעות בנייד מאשר בשולחן העבודה. חשוב לציין שמובייל הוא עתיד החיפוש. וזו כנראה הסיבה שגוגל בודקת את כל האלגוריתם שלהם כדי להתמקד בחיפוש במובייל.

האם קידום אתרים עוסק כעת במיטוב עבור קידום אתרים לסלולר?

די הרבה כן. לפחות אם אתם מבצעים אופטימיזציה של האתר שלכם ל- Google. כיום 95% מכל החיפושים הניידים מתבצעים בגוגל.

וכדי שגוגל תשמור על רמת דומיננטיות מטורפת זו, הם מתכוונים לצבוט את האלגוריתם שלהם כך שיהיה אופטימלי למשתמשים הניידים לראשונה. למעשה, יש להם כבר … ראשית, גוגל הוציאה את העדכון ידידותי לנייד (שאנשים רבים כינו אותו "Mobilegeddon").

עדכון זה העניש אתרים שלא היו ידידותיים לנייד (עבור חיפושים שבוצעו בסמארטפונים). אבל אם קהל היעד שלכם לא מחפש כל כך הרבה מהסלולר שלהם, עדכון זה לא היה עניין גדול. כלומר, עד שגוגל ביצעה כל חיפוש בחיפוש במובייל. איך? על ידי הפיכת כל האלגוריתם שלהם ל- "Mobile-First".

מה המדד הראשון של גוגל לסלולר?

המדד הראשון של גוגל לסלולר מדרג את תוצאות החיפוש על סמך גרסת הדף הניידת בלבד. וכן, זה קורה גם אם אתה מחפש משולחן העבודה . לפני עדכון זה, האינדקס של גוגל ישתמש בתערובת של תוצאות שולחן עבודה ונייד. אז אם מישהו חיפש מאייפון, גוגל הייתה מציגה להם תוצאות לנייד. ואם מישהו חיפש משהו בשולחן העבודה, הוא היה מקבל "תוצאות שולחן עבודה".

כיום, לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים, גוגל מציגה לכם תוצאות מהאינדקס הנייד שלהם. בפרקים 3, ו-4 תגלו מידע רחב על איך אתם דואגים שהאתר שלכם עבר אופטימיזציה מלאה לסלולר. שווה לחכות!

התאמה לנייד – כמה זה באמת חשוב?

זה תלוי.

אם האתר שלכם כבר מותאם בצורה מושלמת לנייד, אתה אמורים להיות בסדר.

אז אם האתר שלכם … 

  • טוען משאבים בכל המכשירים
  • לא מסתיר תוכן בגירסאות סלולריות של האתר
  • נטען במהירות כמו שמשתמשים ניידים מצפים
  • בעל קישורים פנימיים והפניות מחדש
  • מתהדר בחווית משתמש המותאמת לכל מכשיר בו מבקרים המשתמשים שלכם

אז כן, אתם בסדר גמור. 

אם לא, יתכן שתבחינו בירידה בדירוג כאשר גוגל תחשיב התאמה לנייד עוד יותר. זו הסיבה ששאר מדריך זה מוקדש לסייע לכם לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם לנייד. אבל קודם…

מה גוגל מחשיב כ"מובייל "?

עבור רוב האנשים, "מכשיר נייד" פירושו טלפון חכם או טאבלט. 

עם זאת, גוגל מציבה טאבלטים "ברמה משלהם וקובעת: "כשמדברים על מכשירים ניידים, בדרך כלל אנחנו לא כוללים טאבלטים בהגדרה"

במילים אחרות, על פי גוגל: נייד = סמארטפונים. 

בכנות, זה לא אמור להשפיע כל כך הרבה על התהליך של קידום אתרים לסלולר של האתר שלכם.

הרעיון המרכזי כאן הוא לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם לכל המכשירים השונים. 

זה כולל פלאפונים, טאבלטים… או כל דבר אחר שאלן מאסק ממציא בעתיד.

פרק 2 – קידום אתר סלולרי הנמצא בגוגל

כדי להצליח עם קידום אתרים בסלולר כיום, האתר שלכם צריך לפחות לעבוד על מכשירים ניידים. 

כך שאם המבקרים במכשירים ניידים נפגעים עם גרסת מיני של אתר שולחן העבודה שלכם, אתם בבעיה. למרבה המזל, יישום אתר לנייד אינו קשה או מסובך. ובפרק זה אני מתכוון לפרט כמה דרכים שונות בהן תוכלו ליישם גרסת מובייל לאתר האינטרנט שלכם (עם דגש על קידום אתרים לסלולר).

כשמדובר בנייד, יש כמה דרכים להגדיר את האתר שלכם לסלולר. 

ראשית, יש לכם כתובות אתרים נפרדות (זה נקרא גם תצורת "M.").

עם הגדרה זו, יש לכם את גרסת שולחן העבודה "העיקרית" של האתר שלכם. יש לכם גם גרסת נייד ("M.") לאתר שלכם.

במילים אחרות, האתר שלכם מגלה באיזה מכשיר הגולש משתמש … ואז מכוון אותו לכתובת אתר המותאמת למכשיר זה. כתובות אתרים נפרדות היו פופולריות כבר באותו היום. היום? לא כל כך. למה? ראשית, הם כאב עצום לנהל. כמו כן, לאתרי "M." יש מגוון של נושאי קידום אתרים (כמו העובדה שאתם זקוקים למספר כתובות אתרים עבור כל פיסת תוכן באתר שלכם וכי זה דורש תגיות "rel = canonical" ו- "rel = alternate"). בקיצור, אני לא ממליץ על תצורה של כתובות אתרים / "M." נפרדות. זו ללא ספק הדרך הגרועה ביותר להגדיר את האתר שלכם בתהליך של קידום אתרים

עיצוב רספונסיבי

חסכתי את הטוב ביותר לסוף. בעזרת עיצוב רספונסיבי, הפריסה והתוכן של הדף שלכם מגיב לכל גולש בנפרד.

לדוגמה, אם אתם מבקרים https://seo-fix.co.il/4-דברים-אפקטיביים-שאתם-לא-עושים-בקידום-א/ בשולחן העבודה, תקבלו גירסת שולחן עבודה מיוצרת מראש של האתר:

קידום אתרים בסלולר

אבל אם תבקרו בדף מ- iPhone 8, אתם עדיין תהיו ב- https://seo-fix.co.il/4-דברים-אפקטיביים-שאתם-לא-עושים-בקידום-א/ אך תוצג גירסת "iPhone 8" של הדף:

קידום אתרים בסלולר

החלק הכי טוב? עיצוב רספונסיבי מסיר זאת ללא כתובות אתרים נפרדות או HTML שונה לכל מכשיר. 

מבחינת היותו ידידותי לקידום אתרים, עיצוב רספונסיבי מכה את כל האפשרויות האחרות.

למה? בקצרה: 

  • כל התוכן שלכם נמצא בכתובת אתר יחידה (טוב לשיתוף וקבלת קישורים)
  • כאבי ראש מינימליים לקידום אתרים (ללא "rel = תגיות קנוניות", בעיות תוכן כפולות וכו ') 
  • ידידותי למשתמש בטירוף (חווית משתמש לוקח חלק גדול מ- בזכות RankBrain )
  • אין הפניות מחדש (הגורמות לבעיות SEO טכניות ויכולות להאט את האתר שלכם)

ואם אתם עדיין לא משוכנעים, גוגל ממליצה על אתרים רספונסיבים.

אז, אתם באמת צריכים עוד סיבות?

פרק 3- מיטוב האתר שלכם לסלולר

כעת, כאשר האתר שלכם מוגדר לגולשים בסלולר, הגיע הזמן להכניס את קידום אתרים לסלולר. בפרק זה אראה לכם כיצד להבטיח שגוגל ומנועי חיפוש אחרים רואים את האתר שלכם כמותאם למובייל.

השתמשו במבחן השימושיות של גוגל

הכלי הנחמד הזה שנמצא בסרץ' קונסול מאפשר לכם לדעת אם יש לאתר שלכם בעיות בשימוש לנייד. כדי להשתמש בו, בקרו בחשבון הסרץ' קונסול. לאחר מכן לחץ על "Mobile Usability". (זה נמצא בסרגל הצד של הסרץ' קונסול החדש)

קידום אתרים בסלולר

וגוגל תודיע לכם אם משתמשים במכשירים ניידים מתקשים להשתמש באתר שלכם.

קידום אתרים בסלולר

(לדוגמה, הכלי עשוי ליידע אתכם שאתם משתמשים בפלאש או שהגופן שלכם קטן למשתמשים בנייד).

אתם יכולים גם להשתמש בבדיקת התאמה לניידים לבדיקת האתר שלכם.

פשוט הכניסו את כתובת האתר.

קידום אתרים בסלולר

ולקבל דוח מלא

קידום אתרים בסלולר

כפי שאתם יכולים לראות, עברתי. אבל הכלי הודיע ​​לי שגוגלבוט לנייד התקשה לטעון את כל המשאבים בדף שלי:

קידום אתרים בסלולר

לשולחן העבודה של Googlebot לא הייתה בעיה לסרוק את המשאבים האלה.

אבל הגרסה הניידת לא הצליחה לעשות זאת. ועם האינדקס הראשון של גוגל הנייד כעת חי, זהו נושא שעלול להיות רציני.

וזה משהו שלא הייתי יודע עליו בלי הכלי הזה. בהחלט מועיל.

תנו לגוגל לסרוק את הכל

האם אתה חוסמים מ- Googlebot גישה ל- Javascript, CSS או חלקים חשובים אחרים בקוד האתר?

פעם זה לא היה עניין גדול. אבל היום זה רעיון רע מאוד. אלא אם כן גוגל יכולה לסרוק את הדף שלכם באופן מלא, היא לא יכולה לדעת שהוא ידידותי לנייד או לא.

ואם הם לא בטוחים שזה ידידותי לנייד, בהצלחה להיות מדורג בנייד.

איך אתם יודעים אם זה נושא בעייתי?

ראשית, בדקו את קובץ ה- robots.txt שלכם. זה אומר ל- Googlebot לא לסרוק או להוסיף אינדקס של חלקים מסוימים באתר שלכם. קובץ זה נמצא בדרך כלל באתר co.il/robots.txt. אתם יכולים גם לראות זאת בתוך סרץ' קונסול.

קידום אתרים בסלולר

חלונות קופצים באתר – לא בסלולר!

אני יודע: כולם שונאים חלונות קופצים. 

אני לא מתכוון להיכנס לדיון הזה כאן. אבל אני אגיד לכם שגוגל גם לא אוהבת חלונות קופצים … 

במיוחד עבור משתמשים ניידים. זכרו: התפקיד מספר 1 של גוגל הוא להציג למשתמשים שלהם תוכן מדהים. ואם התוכן הזה מוסתר מאחורי חלון קופץ ענק? זה כבר לא כל כך מדהים. 

למעשה, גוגל הפיצה עדכון שממוקד ספציפית לחלונות קופצים "פולשניים".

כך שאם אתם משתמשים בחלונות קופצים באתר שלכם, זה יכול להשפיע ברצינות על הדירוג שלכם.

אז איך גוגל צופה באתר שלי?

בדקו את הכלי המגניב הזה כדי לגלות כיצד גוגל צופה באתר שלכם בגרסת הסלולר

אז אם אתם משתמשים בעיצוב רספונסיבי באתרכם, אני ממליץ לבדוק את הכלי החינמי הזה .

זה יראה לכם איך האתר שלכם נראה במכשירי אייפון, טאבלטים ועוד:

קידום אתרים בסלולר

מסתבר שהאתר שלי חתיך גם בסלולר בדיוק כמו בטאבלט. אני אוהב את הכלי הזה!

תנו למשתמשים ניידים לראות את הכל

בעבר, אנשים חסמו משאבים מסוימים ממשתמשים ניידים.

(לדוגמה, הם עשויים להסתיר תוכן כלשהו … או לחסום את JavaScript מהטעינה)

האנשים האלה לא עשו שום דבר יוצא דופן. חסימת המשאבים הללו סייעה לדף שלהם להיטען מהר יותר במכשירים ניידים.  וזה לפעמים שיפר את חווית המובייל.

כיום, המצב קצת אחרת עם Mobile First

למה?

גוגל מחשיבה את גרסת הנייד של הדף שלכם כגרסה ה"עיקרית ".

ואם התוכן שלכם מוסתר למשתמשים ניידים, הם עשויים לא להוסיף לאינדקס או לסרוק את התוכן הזה. או שהם עשויים לשקול את זה אחרת. בעבר, בכל הנוגע להסתרת תוכן עבור משתמשי שולחן העבודה, גוגל אמרה כי: "אם משהו רלוונטי לדף, כנראה שהוא גם רלוונטי למשתמש, אז ההמלצה היא להציג אותו למשתמש."

אך לאחר מכן ג'ון מולר ציין "בגרסת הדף הניידת יכול להיות שיש לכם כרטיסיות ותיקיות מסוג זה ודברים כאלה, שעדיין נתייחס אליהם כאל תוכן רגיל בדף. אפילו אם הוא מוסתר בתצוגה הראשונית. "

לכן עדיין לא ניתן לספק תשובה חד משמעית לנושא זה.

אז בינתיים, זה מה שאני חושב:

אם אתם חוסמים או מסתירים תוכן ממשתמשים הגולשים דרך הנייד, גוגל תתעלם מתוכן זה או שתשים עליו פחות משקל. 

שורה תחתונה? השתמשו באתר שלכם בכמה טלפונים שונים. אם משתמשים במחשבים שולחניים רואים משהו שמשתמשים ניידים לא עושים, אני ממליץ לסדר זאת באופן מיידי.

פרק 4 – כיצד לבצע אופטימיזציה לאתר בגרסא הניידת לחווית משתמש

כידוע, קידום אתרים כיום פחות מתעסק עם מטא תגיות ויותר על קיום אתר מדהים. 

למעשה, האלגוריתם RankBrain של גוגל תוכנן במיוחד כדי לראות כיצד מחפשי גוגל מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם.

אם RankBrain חושב שהאתר שלכם מתסכל את המשתמשים הסלולריים שלהם, הם יזרקו את האתר שלכם כמו אבן. 

בפרק זה אראה לכם כמה דרכים פשוטות שתוכלו להבטיח שמשתמשים דרך הנייד יאהבו את האתר שלכם.

מהירות טעינת האתר בנייד

האם לגוגל אכפת כמה מהר האתר שלכם נטען בנייד? 

ברור שכן! 

למעשה, גוגל ממליצים שהאתר שלכם יטען מתחת לשנייה למשתמשים בנייד.

זה קשה בטירוף אך למרבה המזל, ישנם כמה כלים בחינם שיכולים לעזור לכם להגיע להנחיות השאפתניות של גוגל.  ראשית, יש לנו את הכלי PageSpeed של גוגל.

כלי זה מאפשר לכם לדעת כמה מהר האתר שלכם נטען בנייד ונותן לכם המלצות שתוכלו ליישם כדי להאיץ את העניינים.

קידום אתרים בסלולר

הפכו את התוכן שכם לקל וקריא בטירוף

האם המשתמשים צריכים לצבוט, לגלול או לפזול בכדי לקרוא את התוכן בנייד שלהם?

אף אחד לא רוצה שהגולש ילחץ על כפתור האחורה כאילו אין מחר רק כדי לבחור מאותו עמוד…

אתם רוצים שהגופן שלכם יהיה גדול, נועז וקריא , כך:

קידום אתרים בסלולר

לכן: 

איך אתם יכולים להפוך את התוכן בגרסת הנייד של האתר שלכם לקריא יותר? 

השתמשו בגופן של 14 פיקסלים לפחות (אני מעדיף 15 או 16)

השתמשו בפסקאות קצרות (1-2 שורות לפסקה) 

אורך שורה בין 50-60 תווים

וודאו שיש טונות של ניגודיות בין טקסט לרקע (אנשים משתמשים בטלפונים בחוץ, מה שעלול להקשות על טקסט עם ניגודיות נמוכה יותר)

זה עוזר גם אם התוכן שלכם אכן טוב. אבל זה סיפור אחר 🙂

השתמשו ב- HTML5 לתוכן וידאו ואנימציה

האם אתם מטמיעים סרטונים באתר? אולי הדף שלכם מבצע כל מיני אנימציות מהודרות כשאנשים מבקרים? ובכן, אם התוכן הזה מקודד ב- Flash, הוא לא יעבוד במכשירים ניידים.

במקום זאת, אתם רוצה לקודד זאת ב- HTML5.

שלושה טיפים סופר אפקטיבים לשיפור חווית משתמש

אלה שלושה טיפים מהירים שתוכננו במיוחד כדי לשפר את השימושיות של האתר שלכם עבור הגולשים בנייד.

הפכו את תמונות ההאדר לממש קטנות

משתמשי גוגל בנייד רוצים כעת את תשובתם – ספקו להם אותה!

קידום אתרים בסלולר

השתמשו בהמון שטח "שלילי"

מרחב שלילי הוא המרחב בין טקסט, כפתורים ואלמנטים עיצוביים. ומרחב שלילי חשוב באמת לאתרים ניידים. בשולחן העבודה תוכלו להתרחק עם עמוד עמוס. אבל בסלולר, עמוד עמוס בלתי אפשרי לשימוש. 

זה חשוב במיוחד עבור תוכן שאתם רוצים לדרג בגוגל. אם משתמשים מתקשים לקרוא את התוכן שלכם או למצוא את מה שהם צריכים, הוא יחזור לתוצאות החיפוש וימצא אתר אחר. 

שימוש בהרבה שטחים שליליים, הוא דרך אחת פשוטה לשפר את זמן השהות ואת שיעורי הכניסה לאתרים שלכם.

כפתורי שיתוף חברתי

העובדה היא: כפתורי שיתוף חברתיים יכולים להגדיל באופן משמעותי את כמות השיתופים שהתוכן שלכם מקבל. עם זאת, לחצני שיתוף חברתיים עובדים הכי טוב כשהם בסרגל הצד, כך:

קידום אתרים בסלולר

ככה, הם לא מסיחים את דעתכם. אבל אם מישהו רוצה לשתף – בום! – הכפתורים ממש שם. הבעיה היא: הגדרה זו אינה אפשרית בנייד וכך זה נראה במובייל.

קידום אתרים בסלולר

השאירו תגובה