מה זה SEO? כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים אורגני

כל מי שמקים אתר אינטרנט בנישה כזאת או אחרת חייב להכיר מושגים שונים. כל מושג יכול להיות קריטי מאוד לתהליך הפיתוח של האתר בהמשך הדרך
מה זה SEO

תוכן עניינים

כל מי שחושב שבניית אתרים באינטרנט זה עניין פשוט, ככל הנראה עדיין לא התנסה בזה. על מנת לבנות אתר ברמה גבוהה ישנו צורך לשים לב להמון אלמנטים ולדאוג כי כולם באים לידיי ביטוי. במאמר הבא  SEO FIX חברת קידום אתרים לעסקים תעסוק בדיוק  בשאלה זו.

מה זה SEO?

ומדוע אתם בכלל צריכים להכיר את המושג הזה? יש כאלה שעבורם המונח הזה הוא לא יותר מאשר צירוף של כמה אותיות ביחד. המאמר הבא נכתב על מנת לאפשר לכם להכיר את המושג הזה לעומק, ולהבין איך ליישם אותו הלכה למעשה. מה זה SEO? אינכם נדרשים להיות מומחים בתחום על מנת להבין את ההגדרה הבסיסית של המונח. כאשר מדברים על SEO מדברים על ביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש. יש כאלה שמכירים את המונח הזה בשם אחר, לעיתים קוראים לפעולה הזאת קידום אתרים אורגני. במילים פשוטות מדובר על שיפור הדירוג של האתר במנועי החיפוש. כך שגולשים יצליחו למצוא את האתר כאשר הם מחפשים אחר מונח כזה או אחר. ברגע שהגולשים ימצאו את האתר בחיפושים השונים, הם ככל הנראה ייכנסו אליו. אינכם צריכים להיות מומחים גדולים על מנת להבין כי פעולה כזאת משרתת את האינטרסים שלכם. כל מי שבונה אתר באינטרנט עושה זאת על מנת להרוויח בצורה כזאת או בצורה אחרת. אילולא הפעולה הזאת, תמצאו את עצמכם משתרכים הרחק מאחור.

מי צריך לבצע קידום אתרים אורגני?

על מנת להסיר את הספק, כל מי שיש לו אתר אינטרנט חייב לבצע SEO. כעת אחרי שהבנתם מה זה SEO, גם אתם מבינים עד כמה הוא משמעותי. הקידום האורגני של האתר הכרחי לאתרים גדולים וקטנים כאחד. אף אחד לא יכול להבטיח לכם כי האתר שלכם יהיה ממוקם בתוצאות החיפוש הראשונות. על מנת שזה יקרה יהיה עליכם לעבוד בצורה רצינית על הקידום שלו באותם מנועים שונים. כמובן שכאשר אנו מדברים על קידום במנועי החיפוש הכוונה העיקרים היא קידום של האתר בגוגל. מידיי ביום מתבצעים מיליוני חיפושים בגוגל, ואתם תרצו לדעת כי האתר שלכם נמצא שם. אם האתר לא נמצא במנועי החיפוש עבור לא מעט אנשים הוא לא יהיה קיים.

האם ניתן לבצע קידום אורגני לבד?

יש כאלה שאחרי שהם הבינו מה זה SEO, הם ינסו לבצע את הפעולות בעצמם. נדגיש כי אפשר לבצע את הקידום האורגני של האתר לבד, אך זה לא מומלץ. קידום אורגני מצריך לא מעט ידע וניסיון קודם, דבר שככל הנראה לא עומד לרשותכם. התוצאות שאליהן תוכלו להגיע יהיו ברמה פחותה מהתוצאות שאליהן איש מקצוע היה מגיע. כך שאם כבר החלטתם לבצע קידום אתרים אורגני, מוטב שלא תעשו אותו בעצמכם. אתם תוכלו להמשיך להתעסק בבנייה של האתר, בעוד אנשי המקצוע ידאגו לקדם אותו. החלוקה הזאת היא החלוקה הכי הגיונית שתאפשר לאתר לממש את הפוטנציאל הטמון בו. אם תהיו שקועים עד מעל הראש בקידום האורגני של האתר, זה עלול לפגוע בהתפתחות שלו.

איך בוחרים איש מקצוע לקידום אורגני?

המשימה הכי חשובה שלכם תהיה לבחור את איש המקצוע שיבצע את הקידום האורגני. מדובר על איש מקצוע שאתם מניחים את הכתפיים שלו אחריות כבדה במיוחד. אך כעת אחרי שהבנתם מה זה SEO, לא תהיה לכם בעיה לבחור איש מקצוע. על מנת שתוכלו לעשות בחירה נכונה, מוטב כי תסתכלו על התוצאות השונות של אנשי המקצוע. כל איש מקצוע צריך להראות לכם תוצאות קידום שהוא ביצע באתרים שונים. כך לא תצטרכו להסתמך אך ורק על הבטחות שנזרקות לחלל האוויר. בנוסף תוכלו לשמוע על המחירים, שכן לכל מקדם אתרים יש את המחירים שלו. ברגע שתעשו שילוב בין מחיר משתלם לבין תוצאות איכותיות, תמצאו את עצמכם עולים על הגל.

תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות?

אחרי שמבינים מה זה SEO, השאלה הנוספת שיכולה לעלות היא לגבי הזמן. לא מעט בעלי אתרים רוצים לראות תוצאות מהירות על מנת להביא את האתר לקדמת הבמה. אך חשוב להסביר כי קידום אורגני לא עושה קסמים, והוא לא יכול להתבצע במהירות שיא. לרוב ישנו צורך להמתין מספר שבועות על מנת שיהיה אפשר לראות ניצנים ראשונים. בכל זאת מקדם האתרים נדרש לבצע ברוב המקרים עבודה מאפס. עד שגוגל מתחילה לדרג את האתר במקום גבוה זה לוקח זמן. גוגל מבחינתה תרצה לראות כי האתר עשה שינוי לאורך זמן. אם מדובר על שינוי למספר מועט של שבועות זה לא מצדיק דירוג במקום גבוה בחיפוש עצמו.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

בנוסף לרצון לדעת מה זה SEO, בוודאי תרצו לדעת מה זה קידום אתרים ממומן. אז כמובן שכל אחת מהאפשרויות האלה היא שונה, ולכן מוטב כי תתייחסו אליהן בצורה הזאת. הקידום הממומן הוא קידום המתבצע על ידי תשלום ישיר לגוגל. בעל האתר משלם לגוגל תשלום מסוים על מנת שהם ידרגו אותו במקום גבוה. ברגע שהתשלום מפסיק, האתר נעלם מתוצאות החיפוש. האפשרות הזאת מושלמת עבור כל אלה שרוצים תוצאות מהירות. אך מי שחושב על העתיד מבין כי ההוצאה הכספית עשויה להיות הוצאה גבוהה למדיי. כך לפני שאתם מכניסים את היד לכיס, שווה לכם להבין לעומק את התועלת מכל פעולה.

באיזה שלב מומלץ לבצע SEO?

מבחינתכם רצוי מאוד לבצע קידום אורגני לאתר כבר מההתחלה. ככל שתתחילו יותר מוקדם לקדם את האתר, כך יהיה יותר פשוט לעשות זאת. הרי כאשר האתר נבנה לאחרונה הוא לא סובל מכל מיני נקודות שליליות אצל גוגל. אתרים וותיקים עלולים לצבור כל מיני נקודות שליליות שעלולות לעכב את העבודה. לכן אם תתחילו מוקדם לקדם את האתר, תוכלו לראות אותו קוצר את הפירות. כל העבודה הקשה על האתר תתחיל להביא איתה את הפירות הרצויים. כל מה שתצטרכו לעשות זה רק לקצור את הפירות על כל העבודה הקשה. כמובן שכל זאת יתבצע רק אם תבחרו את האנשים הנכונים לעבוד איתם. אנשים שייקחו את האתר שלכם אל המקום שתמיד רציתם שהוא יהיה בו.

איך בוחרים מילות מפתח לקידום?

כאשר מבינים מה זה SEO, אפשר גם להבין את החשיבות של מילות המפתח. מילות המפתח הן כל אותן המילים שאם יחפשו אותן בגוגל ימצאו את האתר שלכם. מילות מפתח עם כמות גדולה של חיפושים יכולות להביא תנועה מאסיבית לאתר. אך בהזדמנות הזאת חשוב להדגיש כי מילות מפתח עם כמות חיפושים גדולה, מביאות גם קושי בקידום עצמו. ברגע שהתחרות היא גדולה, קשה מאוד להביא את האתר אל העמודים הראשונים. החוכמה תהיה למצוא מילות מפתח עם כמות מכובדת של חיפושים אך עם תחרות נמוכה. כך יהיה אפשר להשיג את התוצאות הרצויות מצד אחד ומצד שני לא תצטרכו לעבוד קשה.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "SEO FIX" - קידום אתרים לעסקים שרעבים באמת לתוצאות, עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.